معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ استان در سال جاری تصریح کرد:دیگر نمی توانیم منتظر دولت باشیم و به این نتیجه رسیده ایم که باید با مشارکت مردم کارها را به پیش برد.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۰۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
پژمان نیک اقبالی در همایش اقدام و عمل در توسعه شهر سی سخت که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد با اشاره به سابقه فرهنگی و تاریخی شهر سی سخت گفت: اقدامات مشارکتی مردم سی سخت در زمینه های احداث جداول و تونلهای آبرسانی از دل کوههای دنا که به صورت مشارکتی برای آبادانی کشاورزی این منطقه بوده نشان از روحیه مشارکتی و کارجمعی مردم این دیار است که به خودی خود ظرفیتی برای توسعه و پیشرفت را پدید می آورد.

نیک اقبالی با بیان سابقه تاسیس مدارس و مساجد در شهر سی سخت به ظرفیتهای متعدد در زمینه های گیاهان دارویی ،قلل مرتفع دنا، زیست غنی جانوری ،طبیعت کم نظیر و باغات این منطقه اشاره کرد و ابراز کرد:سی سخت از جمله معدود مناطقی است که ظرفیتهای متعددی را یک جا در خود جا داده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در ادامه با تاکید بر اینکه باید پیوندی بین گردشگری ،مردم و محیط زیست زده شود عنوان کرد:در حال حاضر این پیوند و ارتباط رخ نداده است تا در پی آن توسعه و رشد اقتصادی محقق شود.

وی افزود:اگر سی سخت ،سی سخت شد و چنین ظرفیت عظیمی را در خود جای داده است به واسطه کشاورزی و زحمات طاقت فرسا و دستان پینه بسته گذشتگان این دیار بوده است که باید قدردان بود.

نیک اقبالی در ادامه با اشاره به حجم بالای ورود گردشگر در تعطیلات مختلف سال و بخصوص در فصول گرم سال افزود:در حال حاضر اصفهان با مشکلات متعدد ورود صنعت مواجه است و با ادامه این روند و آلودگی های مختلف زیست محیطی کارخانجات، صنعت توریسم در مناطق ما به مراتب موفق تر خواهد بود.

نیک اقبالی ابراز کرد:نباید نگاهمان به سرمایه گذار نگاهی بیگانه باشد و احساس شود که سرمایه گذار قصد تصرف املاک و زمینها را دارد، وی افزود:بر اساس برنامه آمایش سرزمینی که در سطح استان در دست اقدام داریم ظرفیتهای مختلف هر یک از مناطق استان در جای خود و متناسب با موقعیت آن منطقه بکار گیری می شود.

معاون عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ استان در سال جاری تصریح کرد:دیگر نمی توانیم منتظر دولت باشیم و به این نتیجه رسیده ایم که باید با مشارکت مردم کارها را به پیش برد.

وی ضمن اشاره به ظرفیتهای مختلف سی سخت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت:اقدامات بجا و معقول مردم و ظرفیت علمی سی سخت که دارای تعداد زیادی از پزشکان مطرح است مسیر را برای ورود سرمایه گذار در بخش های مختلف فراهم آورده است.

نیک اقبالی در پایان سخنان خود با پیشنهادی برای نامگذاری یک روز مناسب در سی سخت به نام "روز ملی سی سخت” گفت:با این کار میتوان این گونه همایشات را در سالیان آتی نیز ادامه داد تا مسیر رشد و توسعه سی سخت در طولانی مدت محقق شود.

ارسال نظرات