در آستانه شکل گیری مجلس دهم، امام جمعه تربت حیدریه به نمایندگان ملت توصیه کرد که خود را وامدار جریان‌های سیاسی ندانسته و به رای مردم احترام گذاشته و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور بکارگیرند.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۰۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی در خطبه های امروز نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: منتخبان ملت خود را وامدار جریانهای سیاسی ندانند، زیرا این مردم بودند که به آنها رای دادند و باید مطابق با خواست آنها و در مسیر حل مشکلات و معضلات کشور قدم بردارند.

وی تصریح کرد: مردم به وظیفه اصلی خود که همان حضور با صلابت در انتخابات بود جامه عمل پوشاندند و امروز نوبت به منتخبات ملت است تا به وظیفه انقلابی و الهی خود به نحو احسن عمل نمایند.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی در بخشی دیگر از سخنان خود به محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع قاریان قرآن اشاره کرد و افزود: مهمترین دلیل اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و کشورهای اسلامی عدم انس صحیح با قرآن و درک از مفاهیم کلام وحی است که جبهه استکبار از این اختلاف بیشترین بهره را می برد.

عصمتی تاکید کرد: این عدم وحدت باعث شده تا گروههای تکفیری داعش و امثالهم به نیابت از جبهه استکبار به جان مسلمان بی گناه افتاده و کشورهای اسلامی را در آتش تفرقه و اختلاف بسوزاند. امام جمعه تربت حیدریه یکی از پیامهای اساسی قرآن را استکبار ستیزی و مقابله با ظلم عنوان کرد و گفت: استکبار ستیزی از پیامهای کلام الهی می باشدکه امروز مصداق اتم استکبار آمریکا شیطان بزرگ است.

وی در بخشی دیگر از خطبه ها، فتح خرمشهر را نتیجه ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام به خداوند متعال دانست و بیان داشت: در فتح خرمشهر رزمندگان اسلام با استعانت از پروردگار و اعتقاد قلبی و اراده راسخ پا در عرصه نبرد گذاشته و خداوند هم به وعده خود یعنی همان نصرت الهی جامه عمل پوشاند و برای همین بود که امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها