جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

راه اندازی واحدهای کوچک تولیدی و خدماتی در روستاها توسط بسیج

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: یکی از اقدامات بسیج در راستای اشتغالزایی، راه اندازی واحدهای کوچک تولیدی و خدماتی در روستاها و شهرهای کوچک با سرمایه اندک است.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۰۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر فصیح جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور،امروز در همایش "رسم هجرت" که در خرم آباد برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات بسیج در راستای اشتغالزایی و کمک به امنیت غذایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر، راه اندازی واحدهای کوچک تولیدی و خدماتی در روستاها و شهرهای کوچک با سرمایه اندک است.

وی با بیان اینکه امروزکشور با مشکل تورم و رکود مواجه است، افزود: در این شرایط یکی از کارهایی که می شود انجام داد که هم تولید افزایش و هم نقدینگی کاهش پیدا کند، انجام فعالیت های تولیدی کوچک است که در این خصوص گروه های جهادی می توانند پیشتاز باشند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: از سال 91 که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد و پس از ابلاغ سیاست های کلی آن توسط رهبر انقلاب، با توجه به اینکه یکی از موارد مطرح شده در این سیاست ها مردمی کردن اقتصاد بود، بسیج در این حوزه برنامه ریزی کرد.

فصیح بیان کرد: برنامه های ما به طورعملی علاوه بر انجام فعالیت های مربوطه، ورود در حوزه کارآفرینی، اشتغالزایی و راه اندازی واحدهای کوچک تولیدی است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از رویکردهایی که برای گروه ها جهادی که در همین همایش های رسم هجرت بحث شد و به نتیجه رسید این بود که گروه های جهادی را به سمت مردمی کردن اقتصاد سوق دهیم.

جانشین سازمان بسیج سازندگی گفت: بعضی از استان ها به این حوزه وارد شده اند، اما هنوز به صورت عمومی و گسترده این ماموریت و فعالیت در دستور کار گروه های جهادی قرار نگرفته است و انتظار می رود که این موضوع به ویژه در استان لرستان با توجه به ظرفیت های عظیم آن در حوزه اقتصاد مقاومتی و منابع فراوان در حوزه کشاورزی و پرورش دام، پیگیری شود.

فصیح خاطرنشان کرد: اخیرا نیز طبق تصویب دولت، استان لرستان به عنوان یکی از سه استان نمونه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد.

تدوین آیین نامه شورای مسئولین گروه های جهادی

وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در عرصه های عمران، فرهنگی، آموزش، دامپزشکی و سایر حوزه های تخصصی، گفت: برای برنامه ریزی این اقدامات و نتایج بهتر و موثرتر، شورای مسئولین گروه جهادی از سال گذشته در سازمان بسیج در سطح شهرستان ها تشکیل شده است و در مرحله تدوین آیین نامه و دستورالعمل این شورا هستیم که توسط گروه های جهادی در مرکز تدوین می شود.

جانشین سازمان بسیج سازندگی، افزود: مجمع عالی گروه های جهادی با حضور نمایندگان گروه های جهادی استان ها در سطح کشور تشکیل می شود و فعالیت می کند.

فصیح خاطرنشان کرد: این موضوع قبلا تحت عنون همایش های یک یا دو روزه رسم هجرت برگزار می شد و در آن مسئولین گروه های جهادی ضمن بررسی فعالیت های انجام شده و آسیب شناسی فعالیت ها و انتقال تجربیات، برای سال آینده برنامه ریزی می کردند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، حضور مردم و بسیجیان در جبهه های جنگ باعث موفقیت نظام جمهوری اسلامی در دفاع مقدس شد، تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی نهادینه و قدرتمند شده است و این نهال نوپای دوران انقلاب به درختی تناور تبدیل شده و در حوزه های مختلف، موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.

خبر آزاد

ارسال نظرات