مستند «آسمان خاکی» با روایتی از بمباران های شهر خرم آباد در دوران دفاع مقدس تولید شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۱۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر تولید مستند «آسمان خاکی» در حوزه هنری لرستان به پایان رسید.

در این مستند که به کارگردانی سید غلامرضا نعمت پور و در ۴۵ دقیقه تولید شده روایتی تازه از بمباران های شهر خرم آباد در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

محمد امیدی پور مدیرکل حوزه هنری لرستان با اشاره به این مطلب افزود: در لرستان حتی کسانی که در خط مقدم جبهه حضور نداشته اند هرکدام به اندازه چندین کتاب خاطره از دفاع مقدس دارند.

وی با بیان اینکه این خاطرات و مخاطراتی که مردم متحمل شده اند بخش بسیار مهمی از گنجینة گرانبهای تاریخ معاصر ایران اسلامی است، تصریح کرد: استخراج و ارائه این خاطرات در قالب محصولات فرهنگی و هنری ما را از تکرار تجربه های گذشته بی نیاز خواهد کرد و مسیر حرکت را روشن خواهد کرد.

غلامرضا نعمت پور کارگردان این مستند که جایزه نخست بخش مستند جشنواره بین المللی فیلم فجر و بهترین مستند ساز جشنواره سینما حقیقت را در کارنامه دارد نیز درباره این اثر گفت: مستند یکی از قالب های تاثیر گذار در سینمای امروز جهان است.

وی با اشاره به اینکه مستند بدون آن که روایت داستانی داشته باشد داستان هایی ناگفته را برایمان روایت می کند و از این لحاظ می تواند بسیار اثر بخش باشد، اظهار داشت: بمباران های شهر خرم آباد از مدت ها پیش یکی از دغدغه های من بوده و خوشحالم که امسال این فرصت فراهم شد تا به این موضوع بپردازم.

این مستند به زودی در حوزه هنری لرستان رو نمایی خواهد شد.

ارسال نظرات