امام جمعه اردکان :

ما در برابر امور ضد فرهنگی کوتاه نخواهیم آمد

امام جمعه اردکان با انتقاد از بی توجهی مسئولین به انجام کارهای ضد فرهنگی در برخی از شهرها گفت:ما در برابر امور ضد فرهنگی کوتاه نخواهیم آمد و ساکت نمی شویم .
کد خبر: ۸۶۸۰۰۲۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: یکی از درس هایی که آزاد سازی خرمشهر به ما می دهد این است که ایستادگی بر سر اصول، ایمان و اعتقاد به یاری خداوند متعال ، عامل پیروزی ملت ایران است .

وی افزود: راه سرافرازی امروز ملت ما نیز در گرو ایستادگی در برابر دشمنان و پافشاری بر اصول و اعتقادات است.

امام جمعه اردکان در ادامه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام زمان (عج)، روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را گرامی داشت و از خدمات آنان در جهت حفظ امنیت کشور تشکر و قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: امنیت امروز کشور ما مدیون زحمات و ایثارگری های افراد و گروه های زیادی است که بعضی از آنان اصلا به چشم هم نمی آیند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به اوضاع بسیار نا امن کشورهای همسایه ایران تصریح کرد : امروز همه اقرار دارند که امنیت در کشور ما سرآمد است و حتی مرزها و شهرهای مرزی ما که اقوام مختلف با اختلافات قومی و قبیله ای در آن زندگی می کنند دارای امنیت است.

وی گفت : دشمنان در بعضی از جاها برای بمب گذاری و سلب امنیت ما افراد مزدور را اجیر کردند که شناسایی شدند و همچنین داعش بارها تلاش کرده است از مرزها وارد کشور ما بشود اما به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) و عملیات های اطلاعاتی که انجام شده است پای آنها به خاک ما نرسیده است.

امام جمعه اردکان با آرزوی توفیق بیشتر برای سربازان گمنام امام زمان (عج) در راه حفظ امنیت کشور گفت : ما نباید این زحمات را فراموش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر قاریان قرآن کریم با مقام معظم رهبری گفت : همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ؛ قرآن محور وحدت است و یکی از برکات جلسات قرآن این است که انس و آشنایی بین قشرهای مختلف مردم ایجاد می شود و باید از این فرصت برای روشنگری و ترویج معارف اسلام استفاده بشود.

وی گفت : امروز فرهنگ ما مورد هجمه زیادی قرار گرفته است و در شهرها و استان های مختلف کارهایی به عنوان کار فرهنگی انجام می شود که گاهی ضد فرهنگ است و با دین و فرهنگ ما سازگار نیست .

امام جمعه اردکان افزود: در شهری مانند اردکان جشن و کنسرتی برپا می شود و خواننده ای می آید سالن هم شلوغ می شود اما از جمعیت حاضر در این سالن تنها دو یا سه درصد از مردم این شهر حضور دارند و مابقی افراد کسانی هستند که فرهنگشان به ما نمی خورد.

وی اظهار داشت : چرا باید کاری به عنوان اقدام فرهنگی انجام بگیرد در حالی که اصلا با گروه خونی مردم ما سازگار نیست چه برسد با گروه خونی اسلام و دین و مذهب ؟!

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تصریح کرد : بارها ما نسبت به پخش بعضی از فیلم ها اعتراض کردیم امام جمعه و مردم شهرستان میبد هم اعتراض کردند اما فیلمی مانند فیلم پنجاه کیلو آلبالو را پخش کردند فیلمی که در آن اتاق زن و شوهر را نشان می دهد و حرف هایی زده می شود که اگر پدر و مادر با فرزندانشان آن را ببینند عرق شرم بر صورت والدین می نشیند اما توجه نکردند عزیزان بروند بخش هایی از این فیلم را ببینند بلکه خون غیرتشان به جوش بیاید.

وی افزود : هرچه گفتیم فایده نداشت اما هشدار می دهیم برای دفعات بعد کوتاه نخواهیم آمد و می دانیم که چگونه برخورد کنیم ما روی دیگری هم داریم که ان شاالله نشان خواهیم داد.

امام جمعه اردکان گفت : نمی شود به حرف مردم حزب الله و به حرف ائمه جمعه توجه نکرد و هرجا نیاز دارند از اسم امام جمعه و رهبری استفاده کنند.

وی افزود : من با صراحت به یکی از مسئولین استان گفتم که کمی از من بترس چون من پایبند جایی نیستم فقط خدا و دین را می شناسم نه جزء حزب و گروه سیاسی هستم نه استخدام جایی هستم که حقوقم قطع بشود نه دلبستگی به این جایگاه دارم اما اگر بخواهید ما در برابر این امور ضد فرهنگ کوتاه بیاییم کور خوانده اید و من ساکت نمی شوم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ادامه خطبه دوم با اشاره به برگزاری جشن های نیمه شعبان گفت : خیلی از دلسوزان از نحوه برگزاری این جشن ها و ایجاد راه بندان ، ترافیک ، سر و صدا و مزاحمت ها گله مند هستند که من از مردم خواهش می کنم که خودشان تذکر بدهند و رعایت کنند و اگر می بینند در جایی راه بندان شده است شربت دادن را متوقف کنند و مطمئن باشند که امام زمان (عج) اینجا راضی است که شربت داده نشود .

وی افزود : باید فرهنگ خودمان را بالا ببریم و الا نیروی انتظامی چقدر نیرو دارد که بخواهد همه این شهر بزرگ را کنترل کند؟

امام جمعه اردکان اظهار داشت : در محلی که تا ساعت یک بعد از نیمه شب صدای موسیقی و ترانه بلند است و مردم آن محل در اعتراض به این جشن طومار پر کرده اند آیا اگر امام زمان بیاید صدای این ضبط صوت ها را بلندتر می کند یا این ضبط ها را بلند می کند و می شکند ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در پایان با اشاره به اعتصاب چند روزه عده ای از کارگران صنعت فولاد در اردکان گفت : به مسئولین و کارفرمایان سفارش می کنیم که هوای کارگران را داشته باشند و در حد توان در ایفای حق و حقوقشان تلاش کنند.

وی افزود : سرمایه گذار و سرمایه دار بدون حضور کارگر و بدون تلاش کارگر نمی تواند کاری انجام دهد و نتیجه ای ندارد.

امام جمعه اردکان به کارگران هم توصیه کرد که اگر خواسته ای دارند خواسته خود را از راه قانونی و با رعایت مسائل امنیتی و با رعایت عدل و انصاف پیگیری کنند که ان شاالله با تعامل کارفرمایان و کارگران و با درایت مسئولان این مشکل حل بشود تا تبعات صنعت کمتر به مردم ما برسد و کمتر تحت فشار باشند.

وی گفت : صنعت در شهر ما معظلات و مشکلات زیادی دارد گاهی وقتی ما حرف می زنیم بعضی ها می گویند صنعت بسیار خوب است ما هم می گوییم بسیار خوب است اما باید به این مشکلات نیز رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تصریح کرد: خیلی از مسائل در شهر ما مانند مسائل فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و حتی مسائل آموزش و پرورش به صنعت ارتباط دارد و صنعت گران و کارفرمایان نمی توانند بگویند ما کاری به شهر و مسئولین شهر نداریم.

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت ، بیان ویژگی های منتظران امام زمان (عج) ، بیان فضیلت شب نیمه شعبان و توصیه به استفاده از این فرصت از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان در خطبه اول به آنها پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار