مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست :
امروز صبح مهمان شبکه العالم بودم و مباحث مربوط به نمایشگاه هولوکاست را تشریح کردم در این میان نکته ای مطرح شد که به نظرم تامل براگیز است و آن اینکه آلمان نیز همسو با رژیم صیهیونیستی با محکوم کردن برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در ایران آن را موجب دشمنی و عمیق‌تر شدن اختلافات در خاورمیانه خوانده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۴۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج مارتین شافر سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد کشتار ۶ میلیون مرد، زن و کودک در جریان هولوکاست را به دلیل آن که آلمانی‌ها گناه و مسئولیت آن را بر دوش می‌کشند نباید مورد استهزا قرار بگیرد.این ادعا را پیشتر نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به برگزاری نمایشگاهی با موضوع هولوکاست در ایران کرده بود و از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته بود تا این رویداد را محکوم کند.
بنابراین لازم دیدم جند نکته را در اینباره مطرح کنم:
چرا سفیر یا رایزن فرهنگی آلمان مستقر در تهران از نمایشگاه دیدن نمی کنند و بدون اینکه هیچ تصوری از آثار نمایشگاه داشته باشند ، آن را محکوم می کنند؟ مطمئن هستیم حتی یک اثر را نخواهند یافت که واقعه ی هولوکاست را به تمسخر گرفته باشد و مهمتر آنکه حتی یک اثر از این مجموعه را پیدا نمی کنند که این رویداد تلخ تاریخی که از آن به عنوان نسل کشی قوم یهود یاد می کنید، در آن دیده شود.
به پندارهنرمندان کارتونیست دنیا ، نسل کشی اعراب فلسطینی توسط رژیم اشغالگر قدس ، هولوکاست معاصر و زمینه برای دشمنی و اختلافات در خاورمیانه را به وجود می آورد ، چرا در قبال این هولوکاست و نسل کشی جامعه جهانی و دولت آلمان سکوت اختیار کرده است؟
فرزندان و نوادگان افرادی که به اجبار در این جنایت یعنی شکل گیری هولوکاست در آلمان نقش داشته اند، چرا باید تاوان پدران و پدربزرگان خود را بدهند. تا بدین وسیله چیزی به نام صنعت هولوکاست برای اسراییل شکل گیرد؟
و نکته آخر اینکه جرا باید تاوان هولوکاست را مردم فلسطین بپردازند ، مردمی که در جنگ جهانی دوم هیچ نقشی نداشتند؟ اساسا اگر آلمان نازی مسبب جنگ بوده ، چرا از خاک این کشور جایی برای قربانیان جنگ در نظر گرفته نشده است؟
ارسال نظرات