خبرهای داغ:
یادداشت؛

پشت پرده معرفی لات و لوت های سیاسی برای استانداری خوزستان/به مرگ می گیرند تا خوزستان به تب راضی شود

این روزها که خوزستان با بی مهری دولت یازدهم بیش از همیشه احساس غربت می کند استانداربازی به اصطلاح احزاب سیاسی گل کرده است تا گزینه ای نزدیک تر به منافع خود و دورتر از مردم را به دولت رکود پرور روحانی تحمیل کنند.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۷۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
 این روزها که خوزستان با بی مهری دولت یازدهم بیش از همیشه احساس غربت می کند استانداربازی به اصطلاح احزاب سیاسی گل کرده است تا گزینه ای نزدیک تر به منافع خود و دورتر از مردم را به دولت رکود پرور روحانی تحمیل کنند.
دولت هنوز هاج و واج از تصمیم عجولانه خود در برکناری عبدالحسن مقتدایی است و بهترین راه برای خلاصی از حاشیه ها را راکد کردن فضای سیاسی استان خوزستان با تاخیر در معرفی استاندار جدید می بیند اما این سیاست دولت طی روزهای گذشته موجب شده عده ای از لات و لوت های سیاسی جنازه های خود را برای رسیدن به کرسی بالاترین مقام اجرایی استان خوزستان مطرح کنند.
از یک منظر معرفی هر فردی در شرایط اینچنینی هرجی به دولت وارد نمی کند چرا که عقل حکم می کند این افراد در مخیله تصمیم گیران نیستند اما از منظر دیگر معرفی برخی افراد حتی در حد گمانه زنی دون شان مردم خوزستان است و این گمانه سازی ها در جهت احیاء چهره سوخته کسانی است که سالها کلنگ تخریب خوزستان را بر زمین زده اند و در آخرین گام زیرپای استاندار بومی و ساده اندیش خوزستان را خالی کردند.
از طرفی تاخیر در معرفی استاندارجدید می تواند فرصتی برای انتخاب یک استاندار غیربومی ولی همسو با لات و لوت های سیاسی را فراهم کند حتما سوال می پرسید چگونه؟ مثل روز روشن است که اسامی معرفی شده توسط شورای اصلاح طلبان خوزستان و فعالان قومی اصلاح طلب صلاحیت استاندار شدن ندارند وحتی سپردن یک بخشداری به آن ها نیز خیانت در امانت است  اما دلیل مطرح کردن این افراد این است که به قول معروف"به مرگ می گیرند تا به تب راضی شویم" یعنی دولت با توجه به فرصتی که مطرح شدن این افراد ایجاد کرده اقدام به معرفی یک استاندارغیر بومی ضعیف(تابع خودش و همسو با تندروهای استان) می کند و منتش را هم روی سرمان می گذارد که شما را از دست آن هیولاها نجات دادیم، اینجا قدری زمان برای سیاه بازی احزاب لازم است که این تاخیر صورت گرفته می تواند علتش همین باشد.

پی نوشت:
*انتخاب هر گزینه ای جز یک چهره جامع الاطراف و معتدل کمک بسیار زیادی به رقبای روحانی در انتخابات آتی خواهد کرد برای همین جناح رقیب دولت انتخاب یک استاندار متمایل به تندروهای اصلاحات را بد نمی بیند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار