خبرهای داغ:
سرپرست نمايندگي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان ميامي گفت: نهمین جشنواره گردشگری "سفر به دشت شقایق های کالپوش" با استقبال چشمگير گردشگران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۲۵۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان،محمد صادق رضویان افزود: اين جشنواره روز گذشته(جمعه سی و یکم ارديبهشت ماه)، با حضور جمع کثیری از گردشگران و علاقه مندان برگزار شد.

وي گفت: در اين جشنواره علاوه بر مردم، جمعي از مديران ارشد استان از جمله استاندار سمنان ،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیر کل اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان شهرستان نيز حضور داشتند.

رضويان،هدف از برگزاري اين جشنواره را آشنايي گردشگران با جاذبه‌های طبيعي شهرستان ميامي به ويژه مناطق نمونه گردشگري عنوان كرد و افزود: بازديد از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق،جنگل دشت شاد،جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه‌های طبیعی منطقه، اجرای موسيقي محلي، چوب بازي و ... از جمله برنامه هاي اين جشنواره بود.

وي گفت: عرضه صنایع دستی و محصولات محلي شهرستان ميامي از جمله دوغ ، كشك و ... در غرفه های عرضه سوغات از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بود.

بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع است. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریورماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش‌ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوش است؛ جنگل‌های کالپوش و دیم‌زارهای منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور (حوزه آبریز سد گلستان) واقع شده‌اند.

این جشنواره با همکاری میراث فرهنگی، فرمانداری، بخشداری، شورای اسلامی و دهیاری حسین آباد کالپوش و اداره ورزش و جوانان شهرستان میامی برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها