بیماری تب برفکی در این استان نزدیک به صفر شده و در حال حاضر تحت کنترل است.
کد خبر: ۸۶۸۰۲۵۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

"صادق صالحی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوزاظهار کرد: با اقدامات انجام شده و اجرای طرح ضربتی بیماری تب برفکی در استان اردبیل نزدیک به صفر شده و در حال حاضر تحت کنترل است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به آغاز عملیات مایه‌کوبی ضربتی علیه این بیماری در استان از 20 اردیبهشت‌ماه گفت:‌ در زمینه تامین واکسن تب برفکی در استان دغدغه و نگرانی وجود ندارد و در حال حاضر واکسن مورد نیاز در انبارهای دامپزشکی استان موجود بوده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

صالحی با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون ضربتی جمعیت دامی استان در مقابل تب برفکی بخصوص شهرهای شمالی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه زمان کوچ عشایر نزدیک بوده بنابراین واکسیناسیون دام‌های عشایر اولویت اصلی بوده و این امر به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا بتوانیم تا موعد مقرر واکسیناسیون دام‌های عشایر را به اتمام برسانیم.

این مسئول در مورد مصرف گوشت تصریح کرد: این امر نگرانی عمده مردم است، هر چند بیماری تب برفکی مشترک بین انسان و دام نبوده و خطری از بابت بیماری مردم را تهدید نمی کند اما توصیه می‌شود برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامت، مردم از گوشت‌های مورد تائید دامپزشکی استفاده کنند چرا که گوشتی که ممهور به مهر دامپزشکی باشد هیچ گونه نگرانی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی استان در کشتارگاه‌ها بر روند سلامت گوشت نظارت کامل دارند و مردم نگرانی حتی از بابت استفاده از گوشت دام‌های مشکوک به بیماری تب برفکی هم نداشته باشند چرا که تمامی مراحل کشتار و معاینه دام به دقت انجام می‌شود.

وی در پایان از عموم عشایر و دامداران خواست توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و در صورت درگیری و تلفات دامهایشان در سریع‌ترین زمان ممکن،دامپزشکی را در جریان امر قرار دهند.

ارسال نظرات