پروژه راه آق‌داش به اینجیرلو قطعاً با اختصاص اعتبارات استانی نمی‌تواند اجرا شود بلکه آنچه مهم به نظر می‌رسد بحث تخصیص اعتبارات ملی است.
کد خبر: ۸۶۸۰۳۰۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، فراهم اختری در نشست منتخبان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دوره دهم اظهار کرد: انتظار ما از منتخبان مجلس دهم این است که با اولویت اول و فوری نسبت به پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این حرکت نوعی امیدواری در مردم ایجاد کرده و اگر پیگیری نشده و به تصویب نرسد، ناامیدی و سرخوردگی را می‌توان به عینه مشاهده کرد که قطعاً نوعی نگاه بدبینانه به مسؤولان نیز ایجاد می‌شود.

نماینده مردم بیله‌سوار در شورای استان اردبیل گفت: شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد به دلیل قابلیت کشاورزی، داشتن گمرک فعال و فرودگاه بستر لازم تصویب منطقه آزاد را دارد و هیچ مشکل و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

اختری با بیان اینکه دومین پروژه مهم در شهرستان بیله‌سوار که نیاز به اعتبار ملی دارد، پروژه راه آق‌داش به اینجیرلوست، افزود: قطعاً با اختصاص اعتبارات استانی نمی‌توان در این زمینه موفق عمل کرد بلکه آنچه مهم به نظر می‌رسد بحث تخصیص اعتبارات ملی است تا اجرایی شدن این دو پروژه استان اردبیل را به نقطه تحول‌آفرینی برساند.

* توریسم عشایری نباید نادیده گرفته شود

نایب رئیس شورای استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: سرعین در کنار آب‌های گرم و موهبت طبیعی دارای جامعه توانمند عشایری است که در دامنه‌های سبلان در فصل کوچ بهاره ساکن می‌شوند.

ناصر احمدی ضرورت احیای منطقه ویژه گردشگری سرعین با توجه به قابلیت‌های گردشگری مناطق عشایری را یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود مجلس دهم که نمایندگان توانمند و قوی دارد در پیگیری این برنامه‌ها و خواسته‌های به حق مردم بتواند کارنامه قابل قبولی را ارائه کند.

در این نشست تعدادی از اعضای شورای استان اردبیل به بیان مشکلات، نارسایی‌ها و مطالبات مردمی از حوزه‌های شهرستانی و انتخابیه خود پرداخته و آنها را با منتخبان مردم در میان گذاشتند.

ارسال نظرات