براساس آمارهای موجود میزان پرونده‌های قاچاق کالا در پارس‌آباد در مقایسه با دیگر شهرهای استان در حد بالایی است.
کد خبر: ۸۶۸۰۳۳۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حسین نجف‌زاده در جلسه بررسی وضعیت قاچاق کالا در شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده و براساس آمارهای موجود میزان پرونده‌های قاچاق کالا در شهرستان پارس‌آباد در مقایسه با دیگر شهرستان استان اردبیل در حد بالایی است.

وی افزایش آمار قابل توجه پرونده قاچاق در این شهرستان را نیازمند بررسی‌های دقیق و اساسی دانست و گفت:‌ باید با بررسی‌های لازم علل و ریشه‌های این امر مشخص شده و در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان پارس‌آباد اقدامات و برخوردها تشدید شود.

نجف‌زاده با اشاره به رتبه 16 استان اردبیل در آمار پرونده‌های قاچاق کالا در کشور بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در امر مبارزه با قاچاق با موفقیت بیشتری عمل کرده و وضعیت و رتبه استان را در این حوزه بهبود بخشیم باید برخورد با این گونه اقدامات را به ویژه در شهرستان‌ها و مناطقی از استان که این معضل بالا بوده تشدید کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: بیشترین قاچاق کالا توسط باربری‌ها انجام می‌شود و قاچاقچیان کالاها را برای حمل و جابه‌جایی به باربری‌های می‌سپارند و در زمینه حمل و انتقال این کالاها از آنها ضمانت‌نامه دریافت می‌کنند که برای جلوگیری و کاهش این شکل قاچاق کالا باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی قاچاق را ضربه بزرگی بر پیکره اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: در سالی که به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ناگذاری شده باید اقدامات عملی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در استان به شکلی فراگیر انجام شده و افزایش یابد تا بتوانیم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های جدی را برداریم.

ارسال نظرات