حجت‌الاسلام مرادی:

موانع جدی اقتصاد مقاومتی تنبلی اجتماعی است

کارشناس مسائل دینی گفت: تنبلی اجتماعی از موانع جدی اقتصاد مقاومتی در جامعه است و باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۳۹۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲



خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام شهاب مرادی در همایش جوان ایرانی و سبک زندگی بزرگداشت روز جوان در ارشاد نکا، اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری از مسائل مهم در دست اقدام است که باید سرلوحه کار همگان باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، توجه به کار و تلاش باید در دستور کار باشد، افزود: فرهنگ کار و تلاش باید در بین آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد تا بتوان برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: همه مجموعه‌های مختلف اجتماعی باید برای پیشبرد سبک زندگی اسلامی وارد عمل شوند و برای این منظور مسؤولیت‌پذیر باشند.

این مسؤول با گرامی‌داشت ماه شعبان از این ماه به عنوان دروازه ورود به ماه مبارک رمضان نام برد و یادآور شد: مغفرت خداوند هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و باید در شعبان مراقب خود بود و شعبان ماهی برای طلب مغفرت است که با توجه به گذشت دهه اول شعبان، باید مراقبت از اعمال و رفتار مدنظر باشد.

مرادی با بیان اینکه جوانی نسبت به پیری مزیت‌هایی دارد که دانش، علم، تحول و همه مسائل باید در جوانی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با تکیه بر دانش بومی و استفاده از توانمندی‌های داخلی و بومی می‌توان برای رشد و ترقی اقتصاد مقاومتی تلاش کرد که باید با استفاده از سبک زندگی برای این منظور تلاش همه‌جانبه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در مدارس اهمیت چندانی برای ورزش قایل نیستند، ادامه داد: مصرف بالای نوشابه، خواب نامناسب، اهمیت ندادن به ورزش و... از مسائل مهمی است که باید توجه ویژه قرار گیرد و باید با نگاه علمی به زندگی توجه کرد و پژوهش‌محور باشیم.

این کارشناس دینی گفت: گاهی نماز نخواندن فقط برای مسائل دینی نیست و در بعضی موارد شلختگی انسان است و این افراد در زندگی شخصی خود هم نامنظم هستند.

این مسؤول با طرح این سوال که سبک زندگی آیا فرهنگ است یا اعم و اخص از فرهنگ است، یادآور شد: سبک زندگی روش زندگی است که همه مسائل روزمره زندگی را در بر می‌گیرد و باید برای فرهنگ خود تلاش کنیم.

مردای با بیان اینکه نوعی از سبک زندگی در دفع زباله این است که زباله را تفکیک کنیم و فرهنگ تفکیک در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید با تفکیک درست زباله، تلاش شود تا در حمل زباله هزینه نشود و همچنین شیرابه و مشکلات ناشی از آن کم شود که با کم کردن این هزینه توسط شهرداری می‌توان در درختکاری و زیباسازی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه هر ازدواجی باید یک جشن داشته باشد و باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام و فرهنگ‌ها اصلاح شود، بیان کرد: باید برگزاری مراسم‌ها براساس فرهنگ‌سازی مناسب باشد و از هزینه‌های اضافه جلوگیری شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه رسم دیدن جهیزیه و سیسمونی ریشه در تفاخر دارد، افزود: توجه به سبک زندگی یعنی درست زندگی کردن و باید براساس فرهنگ مناطق زندگی کرد و لذا باید تلاش شود که سبک زندگی اسلامی براساس فرهنگ مناطق، پیاده شود و از ورود فرهنگ‌های غلط جلوگیری شود.

مرادی گفت: اکنون فرهنگ شهری غلط در مناطق حاکم است و باید متناسب با فرهنگ جامعه در راستای سبک زندگی تلاش شود.

* سبک زندگی به یک فرهنگ و گفتمان تبدیل شود

فرماندار نکا نیز افزود: سبک زندگی باید به یک فرهنگ و گفتمان در کشور تبدیل و کارهای عملیاتی برای نهادینه کردن فرهنگ سبک زندگی انجام شود.

جعفر احمدی گفت: سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبری است که باید با الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار (ع ) و شهدا در دستور کار قرار گرفته و برای پیشبرد سبک زندگی اسلامی و ارزشی تلاش کرد.

در این مراسم از نخبگان علمی و ورزشی محبوبه محمدنژاد مربی برتر مازندران در سال 94 و قاری و حافظ قرآن محمد لائینی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار