وحید بیگدلی گفت: دولت آدرس غلط به اقتصاددانان می دهد و به جای اینکه اذهان را به سمت خسارت اقتصادی ببرد به سوی این سوال می برد که چه فرد یا دولتی شرایط سرقت را مهیا کرده است؟! دولت یازدهم باید عکس العمل مثبت نشان دهد.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۱۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

وحید بیگدلی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص موضع انفعالی دولت در برابر غارت دو میلیارد دلاری اظهار داشت: صحبت در چهارچوب گفتمانی دولت ضروری است اینکه دولت بازی برد برد در پسابرجام را در نظر گرفته است! اینکه در بازی برجام دو طرف بازی به برد خواهند رسید!

این اقتصاددان تعامل فعلی دولت در پاسخ به آمریکا بازی برد باخت است افزود: تجربه تاریخی دولت آمریکا نشان داده است دولت آمریکا درصدد این است تا یک قدم جلو بیاید، دولت ما نباید عقب نشینی داشته باشد ولی در برابر این اقدام آمریکا، دولت موضع انفعالی و عقب نشینی را در نظر گرفته است که اقدام موثر و مطلوبی انجام نداده است است.

وی با انتقاد از موضع انفعالی دولت در برابر خسارت ناشی از غارت دو میلیارد دلاری خاطر نشان کرد: اگر آمریکا اطمینان یابد که در این بازی، برد دارد و طرف ایرانی به باخت رسیده است در آینده بازی های جدیدتری را شکل خواهد داد تا تجربه برد را دوباره تکرار کند این برای کشور و آینده کشور خسارت بار خواهد بود.

بیگدلی بیان داشت: دولت آدرس غلط به اقتصاددانان می دهد و به جای اینکه اذهان را به سمت خسارت اقتصادی ببرد به سوی این سوال می برد که چه فرد یا دولتی شرایط سرقت را مهیا کرده است؟! دولت یازدهم باید عکس العمل مثبت نشان دهد.

وی اذعان داشت: دولت باید درس عبرت بگیرد، اقدام مجلس در تصویب دو فوریتی اقدام مثبت بود ولی با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود، تجربه نشان داده است طرح های مختلف توسط دولت دور زده می شود و اجرایی نمی شود.

بیگدلی در خاتمه افزود: طرح دو فوریتی مجلس در صیانت از منافع ملی ایران و  جهت اقدام متقابل با آمریکا بود، دولت باید در این مسیر توقف نکند و اقدام متقابل انجام دهد که اگر بازی را برد برد نمی کند حداقل برای آمریکا باخت داشته باشد تا شاید جبران مافاتی محسوب شود.

ارسال نظرات