نخستین دوره رقابت های بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با قهرمانی تیم ایران ب در سنندج پایان یافت.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۴۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رقابت های بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به مدت سه روزدر مجموعه ورزشی آزادی سنندجبرگزار شد و تیم ایران ب بر سکوی نخست این مسابقه ها قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کشورهای بلاروس، تاجیکستان، آذربایجان، کره جنوبی، عراق و دو تیم از ایران در روزهای 29 تا 31 اردیبهشت ماهدر بخش کشتی پهلوانی ، تیمی زورخانه ایی و هنرهای فردیبه رقابت پرداختند.

در بخش تیمی زورخانه ای، ایران ب و الف در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و کشورهای آذربایجان و تاجیکستان عنوان سوم را کسب کردند.

در بخش چرخ تیز: علیرضا غلامی از ایران ب اول شد، آرمین زندی از ایران الف عنوان دوم را بدست آورد، احمد علی از عراق و بهادر کهیروف از تاجیکستان مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

چرخ چمنی: هومن کرباسی از ایران الف مقام نخست را از آن خود کرد، ایمان طالعی از ایران ب سکوی دوم را کسب کرد، نظر علی عبدولی از تاجیکستان و ارکان خان لرف از آذربایجان مشترکا سوم شدند.

کباده: مبین زیبا لقا از ایران الف عنوان قهرمانی را بدست آورد، مهدی سلام اف از آذربایجان دوم شد، سیف الدین اودی تائف از تاجیکستان و هشام محمد از عراق مشترکا سکوی سوم را کسب کردند.

بخش سنگ: ایمان طالعی از ایران ب عنوان نخست را به خود اختصاص داد، سوران اله مرادی از ایران الف در جایگاه دوم قرار گرفت، رأفت گل غلی اف و حمزه الوان از عراق مشترکا مقام سوم را بدست آوردند.

دو میل بازی: حمیدرضا کردی از ایران الف مقام اول را کسب کرد، پژمان سکونتی از ایران ب دوم شد، خیام عروج اف از آذربایجان و جابر صبری از عراق مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

میل گیری سنگین: آزاد سی دوزی از ایران ب عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، حسن شریعتی از ایران الف مقام دوم را بدست آورد، خیام عروج اف از آذربایجان و نوروز عرب اف تاجیکستان مشترکا سوم شدند.

در رقابت های کشتی پهلوانی وزن 50 تا 60 کیلوگرم رسول اف از آذربایجان مقام نخست را کسب کرد، هومن کرباسی از ایران الف دوم شد، نظر علی عبدولی از تاجیکستان و فردین امانی از ایران ب مشترکا عنوان سوم را بدست آوردند.

60 تا 70 کیلوگرم: مهدی سلام اف از آذربایجان عنوان اول را کسب کرد، جابروف آرزو از تاجیکستان مقام دوم را از آن خود کرد، آرمین زندی ایران الف و کیم هانر از کره جنوبی مشترکا عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

70 تا 80 کیلوگرم: علیرضا غلامی از ایران ب سکوی اول را تصاحب کرد، رأفت گل علی اف از آذربایجان دوم شد، مبین زیبا لقا از ایران الف شریف اف علی شیر از تاجیکستان مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

90+ کیلوگرم: آرش مردانی از ایران ب مقام نخست را بدست آورد، آرام رحیمی از ایران الف دوم شد، قربان ترک خان از آذربایجان و نوروز اعرابلو از تاجیکستان مشترکا سکوی سوم را کسب کردند.

در نتیجه تیمی کشتی پهلوانی: جمهوری آذربایجان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، ایران الف و ب به ترتیب عنوان دوم و سوم را بدست آوردند.

در پایان این رقابت ها در نتیجه تیمی: ایران ب با 136 امتیاز بر سکوی اول قرار گرفت و جام قهرمانی را بالای سر بُرد، جمهوری آذربایجان با 123 امتیاز دوم شد، تاجیکستان و کره جنوبی به ترتیب با 99 و 65 امتیاز مشترکا عنوان سوم را بدست آوردند.

گفتنی است، استان کردستان در قالب دو تیم به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها شرکت کرد.

ارسال نظرات