امام جمعه محمودآباد گفت: اعجازهای جنگ 8 ساله در فتح خرمشهر جلوه گر بوده و حجم و گستردگی این عملیات آنقدر بالا بود که کمر ارتش بعث را شکست.
کد خبر: ۸۶۸۰۴۵۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶




خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: در دهه مهدویت قرار داریم، همانی که دنیا در انتظار آمدنش است و بشریت از دیرهنگام در انتظار یک منجی و مصلح عدالت‌گستر بوده است.

وی افزود: امام علی (ع) به صورت‌های مختلف از ویژگی‌های حکومت جهانی حضرت صاحبالزمان (عج) و ره‌آورد آن سخن گفته و فرموده است «هیچ‌گاه زمین خالی از حجت نیست و به قول پیامبر (ص) هرگاه زمین یک روز از حجت خالی شود، خداوند آن زمین را فرو می‌برد».

امام جمعه محمودآباد اضافه کرد: فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس روز مقاومت و پیروزی صفحات نورانی جنگ و دفاع مقدس در خود گنجینه‌هایی کمیاب و نهفته‌ای دارد که تا زمانی در عمق آن ورود نشود نمی‌توان واقعیات آن را کشف کرد.

این مسؤول بیان کرد: تاریخ جنگ در دنیا ظرائفی در خود دارد که در تناسب با نوع نگاه ملت‌ها و فرهنگ‌ها از آثار آن در استمرار عزت و قدرتمندی آن کشور استفاده می‌شود.

موسوی اضافه کرد: دفاع مقدس 8 ساله این ملت، صفحات نورانی در خود دارد که هر یک از آن برای استمرار عزت و قدرت ملی نقش ممتاز و برجسته‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی جنگ‌ها، دفاع 8 ساله این ملت در گستردگی نوع تدابیر نظامی و صف‌بندی جبهه متخاصم و نامردی‌های جبهه استکبار در دفاع از ارتش متجاوز جزو مجموعه‌هایی کم نظیر و نادر محسوب می‌شود.

امام جمعه محمودآباد افزود: فتح خرمشهر و عملیات سنگین و گسترده بیت‌المقدس از اعجازهای جنگ 8 ساله بوده و حجم و گستردگی این عملیات آنقدر بالا بود که کمر ارتش بعث را شکست و صدور قطعنامه 598 بعد از این عملیات توسط شورای امنیت سازمان ملل صادر شد.

این مسؤول ادامه داد: فتح خرمشهر نماد ایثار مقاومت و پیروزی یک ملت بر جبهه ابلیس و استکبار است، به روح شهدای این عملیات درود می‌فرستیم و به وجود ایثارگران و رزمندگان این عملیات بزرگ افتخار می‌کنیم.

موسوی بیان کرد: در تقارن میلاد امام زمان (عج)، این روز به‌نام سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده، سربازانی که در دفاع از فرهنگ اهل بیت (ع) بی‌نام و نشان به ایثارگری و مجاهدت‌های خاموش مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در دنیای پر از فتنه و خیانت که سردمداران استکبار چشم دیدن یک ملت مستقل و کشوری مستقل و مدعی دفاع از مستضعفان و جبهه ایستادگی و مقاومت را ندارند، قطعاً نقش سربازان گمنام جبهه اطلاعات از نقش‌های بی‌بدیل و تعیین‌کننده بوده و ثبات تعجب‌برانگیز و خیره‌کننده این کشور قطعاً حاصل تلاش‌های عده‌ای است که همه جوانی و عمر خود را برای مقابله با توطئه‌ها گذاشته و در این راه جان‌های شریفی را اهدا کردند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: در این روزگار سخت که درگیری‌ها و تخاصمات بسیار پیچیده و جدی شده، نقش جامعه اطلاعاتی کشور بسیار سخت و تعیین‌کننده است.

این مسؤول اضافه کرد: درگیری در جبهه امنیت از یک‌سو و ورود در جبهه اطلاعات خارجی و مقابله با جاسوسی دشمن از سوی دیگر، مراقبت از زیرساخت‌های پیچیده و سرّی کشور، مقابله با ترفندهای اقتصادی و جبهه تحریمهای فلجکننده، درگیر شدن با سازمان‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که با تمام توان درپی درهم شکستن ثبات و امنیت کم‌نظیر این کشور و قصد ورود دست‌های ناپاک برای انجام اقدامات تروریستی در کشور را دارند و برنامه‌ریزی‌های ریز و درشت دشمنان قسم‌خورده انقلاب، از مجموعه تدابیر و اقدامات جامعه اطلاعاتی کشور با محوریت وزارت اطلاعات است.

موسوی خاطرنشان کرد: تدبیر جبهه اطلاعاتی در عمق استراتژیک کشور در آن سوی مرزها در عمق عراق و سوریه و لبنان و یمن و دیگر مناطق از اقدامات تحسین‌برانگیز این جان برکفان در حوزه امنیت است.

وی در پایان گفت: ساختار اطلاعاتی کشور امروزه از مجموعه‌های متدین، انقلابی، ولایی، اصولگرا، مستقل و منزه و تابع محض ولی امرمسلمین تشکیل شده و با انگیزه الهی و وفاداری به آرمان‌های امام و رهبری و خون مقدس شهدا به مجاهدتهای خاموش مشغولند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها