انتظار می‌ رود اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت جلوگیری از این حرکت ‌ها و سوء استفاده‌ ها اقدام کند.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۲۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش حفاری‌ ها در مناطق برخوردار از میراث فرهنگی و اشیای باستانی این شهرستان گفت: انتظار می‌ رود اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه نسبت به افزایش گشت های شبانه و استقرار امکانات کافی برای جلوگیری از این حرکت ‌ها و سوء استفاده‌ ها اقدام کند.

وی افزود: شهرستان نیر دارای ظرفیت‌ های زیادی در حوزه میراث فرهنگی است و دفتر نمایندگی این اداره کل در نیر با افزایش امکانات٬ اختیارات و نیروی انسانی می‌ تواند به اداره تبدیل شود.

وی بیان اینکه میراث‌ فرهنگی از زیرساخت ‌های تاثیرگذار در جامعه است که موجب رونق اقتصادی و اشتغال ‌زایی نیز می‌شود افزود: فرصت جذب گردشگر و ورود ارز به کشور از دیگر ویژگی ‌های وجود میراث ‌فرهنگی است.

احمدی حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: همه وظیفه داریم آثار فرهنگی اعم از ملموس و مادی همچون تپه ها و اشیای تاریخی و آثار معنوی از جمله گویش ها و زبان های مختلف را حافظ و نگهبان باشیم.

فرماندار نیر گفت: این شهرستان به لحاظ قرار گرفتن در محل تلاقی دو استان کشور باید به لحاظ توسعه صنعت گردشگری مورد توجه خاصی قرار بگیرد.

احمدی نقش رسانه ها، نخبگان و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی را در هدایت و حمایت افکار عمومی موثر خواند و از مردم به عنوان بهترین حافظان آثار تاریخی و فرهنگی نام برد.

فرماندار نیر گفت: با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل 50 قطعه اشیای تاریخی کشف‌ شده از قاچاقچیان به صورت امانی به موزه نیر انتقال داده می‌ شود.

وی افزود: این اشیای تاریخی که مربوط به دوره های تاریخی پیش از تاریخ، تاریخ و دوره اسلامی است برای خارج کردن موزه‌ شهرستان نیر از یکنواختی با هماهنگی های انجام شده با موزه استان در موزه نیر به نمایش گذاشته می شود.

احمدی اظهار کرد: در موزه نیر 121 قطعه اشیای تاریخی در معرض دید عموم قرار دارد و اشیای کشف شده نیز پس از شناسنامه شدن در این موزه نگهداری خواهد شد.

ارسال نظرات