مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: پس از ماه رمضان برپایی بیمارستان بزرگ صحرایی استان را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۷۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، کاظم تارقلی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی درباره برنامه‌های ماه رمضان در استان آذربایجان غربی گفت: طبق سنوات گذشته تیم‌های بهداشتی بسیج جامعه پزشکی برای خدمت رسانی به نمازگزاران در مساجد حضور خواهند داشت و طرح بهداشت مساجد را به همراه سایر ارگان‌ها اجرا می‌کنند.


وی با بیان اینکه بهداشت مساجد و غبارروبی پیش از ماه رمضان توسط کارشناسان بهداشت محیط در مساجد صورت می‌گیرد، افزود: در طول ماه مبارک رمضان اعزام تیم‌های بهداشتی را به مناطق محروم اعزام خواهیم کرد.


تارقلی، با اشاره به اینکه در هر شهرستان مراکز عمده تجمع افراد را برای خدمت رسانی مدنظر داریم، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی در شب‌های احیا و ضربت خوردن حضرت علی(ع) در مکان‌های پرتردد مانند مصلی‌ها حاضر می‌شوند و به نمازگزان خدمت رسانی می‌کنند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی ادامه داد: کنترل بیماری‌های قند خون و فشار خون در طول روز پیش از افطار به نماز گزاران ارائه می‌شود؛ همچنین در این مدت خدمات مشاوره به بیماران را انجام می‌دهیم.


وی ادامه داد: با توزیع پمفلت، نصب بنر و بروشور موارد مناسب با تغذیه روزه داران را به شکل حضوری و غیر حضوری ارائه می‌دهیم، همچنین در طول ماه رمضان ایستگاه‌های سلامت را در نماز جمعه برپا می‌کنیم.


تارقلی، تاکید کرد: پس از ماه رمضان برپایی بیمارستان بزرگ صحرایی را در دستور کار داریم.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی درباره اعزام تیم‌های تخصصی و تک تخصصی به مناطق محروم استان نیز گفت: اعزام تیم‌های تخصصی و تک تخصصی جزء برنامه‌های روتین این سازمان است و تا پیش از ماه رمضان باید نزدیک به 50 تیم به مناطق محروم اعزام شده باشند.


وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی 22 تیم تخصصی و 50 تیم عمومی را به مناطق محروم اعزام خواهد کرد و به این شکل کل شهرهای نوار مرزی شمال از جمله ماکو، چالدارن و خوی تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند.


تارقلی، در پایان خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران با داروی رایگان در مناطق محروم حضور خواهند داشت و تیم‌های آموزش بهداشت در حوزه بهداشت تغذیه و بهداشت محیط آموزش‌هایی را به مردم ارائه خواهند کرد.



ارسال نظرات