این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حذف افراد یارانه بگیر باید شفاف باشد گفت: اینکه حذف یارانه خرداد ماه افراد در اردیبهشت انجام شده بی اعتمادی ایجاد می کند یعنی افرادی با این ویژگی ها حذف شدند چگونه شناسایی شدند که این ویژگی ها را داشتند باید به این شیوه حذف اعتراض شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۷۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حذف یارانه اردیبهشت برخی از افراد اظهار داشت:  بحث این است که دولت چگونه این افراد را برای حذف یارانه شناسایی کرده اینکه طبق فرمول افراد غیر مستمند را حذف کرده خوب است .

وی با بیان اینکه حذف افراد یارانه بگیر باید شفاف باشد گفت: اینکه حذف یارانه خرداد ماه افراد در اردیبهشت انجام شده بی اعتمادی ایجاد می کند یعنی افرادی با این ویژگی ها حذف شدند چگونه شناسایی شدند که این ویژگی ها را داشتند باید به این شیوه حذف اعتراض شود.

بغزیان گفت: حذف افرادی که بالای 3میلیون درآمد دارند، بررسی حساب بانکی افراد، استیجاری بودن مسکن اگر کسی جزء مستحق ها باشد طبق برنامه هدفمندسازی  شناسایی شده تا یارانه دریافت کنند و در مرحله آخر امکانتاتی ایجاد کنند که افراد درآمد پیدا کنند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد:  اینکه افراد مادام العمر یاارنه دریافت کنند قابل قبول نیست شاید زوجی تازه تشکیل خانواده داده و یارانه دریافت کنند ولی بعدها با تلاش وضع شان خوب شود آیا باید یاارنه این فرد استمرار داشته باشد ؟

بغزیان تصریح کرد: نیاز به یک نظام منظمی است  تا به صورت یک پایگاه داده های خوبی حتی روی افرادی که امروز حذف شدند و در اینده نیازمند شوند تشکیل شود  ولی اگر بخواهیم ثروتمندان را حذف کنیم به نظر باز جای کار دارد و تعداد زیادی حذف نمی شوند که یارنه ها هدفمند سازی شد.

ارسال نظرات