به مناسبت تقارن میلاد امام زمان(عج) و حماسه سوم خرداد:
در این بیانیه آمده است: انتظار، لفظ نیست، گفتن نیست بلکه عمل است، حرکت است؛ نهضت و مبارزه و جهاد است.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۹۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز:ناحیه مقاومت بسیج مهریز با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و همچنین گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروزتاریخی فتح خرمشهر به همه شیعیان و بسیجیان سلحشور و آرزوی سلامتی برای نائب امام زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای (مد ظله العالی) بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

دشمنان کینه‌توز و قسم‌خورده انقلاب اسلامی باید بدانند ملت حماسه‌ساز ایران و فرزندان انقلابی آن در ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح غیور و شجاع کشور با تبعیت از ولایت فقیه و فرماندهی خلف صالح حضرت روح الله (ره) امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با وحدت و یکپارچگی و عزم و اراده انقلابی برای مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه‌های سخت، نیمه سخت و نرم از آمادگی همه‌جانبه و مقتدرانه برخوردار بوده و به آنان هشدار می‌دهند هرگونه اشتباه محاسباتی و خطای راهبردی را با پاسخ قاطعانه، کوبنده و پشیمان کننده مواجه خواهند ساخت.

ایران اسلامی تمام توان خود را برای فراهم ساختن زمینه های ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام و بر پا داشتن آیین توحیدی اسلام را در شرق و غرب جهان انجام می دهد.

بنابر این شیعه منتظر است. منتظر ظهور آن رهبری را که قرآن و روایات معتبر وعده ظهورش را داده اند تا آیین توحیدی اسلام را در شرق و غرب جهان گسترش دهد و امت واحد و حکومت واحد و قانون واحد و نظام واحدتشکیل دهد.

انتظار، لفظ نیست، گفتن نیست بلکه عمل است، حرکت استT نهضت و مبارزه و جهاد است.

شایسته است شیعیان در عصر غیبت ولی عصر علیه السلام به وظائفی اقدام نمایند:

*اولین اقدام شناخت صحیح آن حضرت و شناخت ویژگی های آن بزرگوار.

* و اقدام بعدی ترغیب و تشویق نمودن مردم به سوی محبت او می باشد.

*وظیفه سوم در عصر غیبت انتظار فرج و گشایش است.

امام صادق علیه السلام می فرماید:

«هر انکس که خواسته باشد از یاران قائم علیه السلام شود باید که منتظر باشد و با پرهیزکاری و عادات پسندیده عمل نماید و چنین شخصی منتظر است و هر گاه بمیرد و بعد از مردنش قائم بپا خیزد پاداش او هم چون کسی خواهد بود که دوران حکومت آن حضرت را درک کرده باشد.» [غیبت نعمانی،ص106]

*یادآوری فضایل و مناقب ولی عصر علیه السلام نیز یکی از وظائف مهم شیعیان است.

شرکت جستن در محافل یادآوری مناقب حضرت ولی عصر علیه السلام از نشانه های محبت به ائمه معصومین علیهماالسلام است و موجب بیداری دل ها و زنده شدن امر اهل بیت است و چنین مجالسی مورد توجه حضرات معصومین علیهماالسلام می باشد.

امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در این باره می فرماید:

«هر کس در مجلسی بنشیند که در ان مجلس امر ما زنده می گردد دلش نخواهد مرد روزی که دلها می میرند»

[مجالس شیخ صدوق، ح4]

*صدقه دادن به نیابت از آن حضرت نیز از نشانه های محبت و قبول ولایت ولی عصر می باشد که شیعیان نباید آن را فراموش کنند.

*و از امور بسیار مهم و قابل اهمیت در زمان غیبت آن حضرت این است که مردم یکدیگر را به صبر و شکیبایی و منحرف نشدن از صراط مستقیم هدایت که همان پشتیبان ولایت فقیه بودن در زمان غیبت می باشد ، سفارش نمایند .

ارسال نظرات