برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۱۵ مسجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۰۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: نیمه شعبان علاوه بر اینکه خجسته میلاد امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

وی افزود: شب نیمه شعبان از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.

 

مرتضوی گفت: از امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از امام محمدباقر علیه‌السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب‌ها است.

 

مرتضوی غسل، احیای شب به نماز، دعا و استغفار،زیارت امام حسین(علیه السلام) و خواندن ادعیه وارده از ائمه معصومین(علیه السلام) را از اعمال شب نیمه شعبان برشمرد.

 

وی گفت: مراسم احیای در شهرکرد در مسجد الرضا(علیه السلام)، مسجد جامع و مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار می‌شود.

 

مرتضوی به برگزاری این مراسم در مسجد حاج کرامت بروجن، حوزه علمیه خواهران و مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گندمان اشاره کرد و گفت: حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) لردگان، حسینیه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) سامان، مسجد موسی بن جعفر(علیه السلام) باباحیدر، مسجد الزهرا(سلام الله علیها) بن، مسجد صاحب الزمان طاقانک دیگر محل های برگزاری مراسم احیا هستند.

 

وی افزود: این مراسم در مسجد امام حسین(علیه السلام) روستای دزک، مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) روستای تشنیز، و حسینیه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) روستای سلم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار