یگان حفاظت با دست خالی از میراث کهن گذشتگان حفاظت می کند

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به نبود امکانات در یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تصریح کرد: پرسنل یگان حفاظت با دست خالی از میراث کهن گذشتگان مردمان این دیار حفاظت می کنند که اقدام آنان قابل تقدیر است.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۰۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

محمود باقری در مراسم تجلیل از نیروهای یگان حفاظت ،اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان افزود: در سطح این استان 30نفر نیروی یگان حفاظت داریم که متاسفانه این تعداد نیرو برای استان کوهستانی و صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد کافی نیست.

وی بیان کرد: وظیفه نیروهای یگان حفاظت و همه مسئولان و مردم حفاظت از میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده و باید به آیندگان تحویل دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد ضمن تقدیر از همکاری خوب فرماندهی نیروی انتظامی استان در تمام نقاط استان خاطرنشان کرد: اگر همکاری خوب مردم، دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی نبود پاسداری از اماکن و آثار تاریخی در استان کار سختی بود .

باقری با اشاره به نبود امکانات در یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تصریح کرد: پرسنل یگان حفاظت با دست خالی از میراث کهن گذشتگان مردمان این دیار حفاظت می کنند که اقدام آنان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نباید به سود جویان اجازه دهیم که میراث تاریخی که متعلق به مردم است و جزیی از انفال محسوب می شود، دست درازی کنند.

همچنین سرهنگ محمد خسروی، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم با بیان اینکه نیروی انتظامی در استان ماموریت های مختلفی در حوزه مختلف دارد، گفت: یکی از ماموریت های نیروی انتظامی حفاظت از مکانها و آثارتاریخی استان است.

وی میراث تاریخی استان را فرهنگ، اداب و رسوم گذشتگان دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ و نگه داری این آثار بجا مانده از جامعه گذشتگانمان تلاش کنیم.

خسروی بیان کرد: در ماموریت ها باید سه عوامل پیش دستی، پیشگری واقدام مورد توجه نیروهای یگان حفاظت در میراث فرهنگی باشد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه با کمک مردم و انجمن های مردم نهاد در روستاها اقدام پیشگیری را به خوبی می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: به هیچ سود جویی اجازه دست درازی به  میراث تاریخی استان را نخواهیم داد.

خسروی اضافه کرد: فرماندهی نیروی نتظامی آمادگی هرگونه همکاری برای حفاظت از میراث تاریخی و برقرای نظم و امنیت در اماکن تفریحی و گردشگری را با اداره کل میراث فرهنگی استان دارد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خدمات نیروهای حفاظت میراث فر هنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات