کشاورزی یکی از راه‌های توسعه استان و به عبارت بهتر مهم‌ترین راه توسعه و کمک به تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۱۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

جعفر گوهرگانی صبح امروز در حاشیه بازدید از برخی طرح‌های کشاورزی شهرستان بویراحمد اظهار کرد: کشاورزی یکی از راه‌های توسعه استان و به عبارت بهتر مهم‌ترین راه توسعه و کمک به تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان همه توان بخش کشاورزی استان از زمین‌های زراعی تا باغ‌های میوه در مناطق مختلف و همچنین پرورش ماهی و دامداری و طیور گفت: استان اکنون در بسیاری از شاخص‌ها از جمله در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور دارای رتبه و مقام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در همه مناطق استان از بهمئی گرفته تا بویراحمد و دنا و لنده و مناطق دیگر گرمسیری مانند دهدشت و گچساران هر یک در چندین شاخص کشاورزی دارای جایگاه بوده و با توجه بیشتر و ایجاد امکانات و بسترهای لازم از جمله در بخش آب و خاک قادر به تولیدات بیشتر خواهند بود.

گوهرگانی در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از نیازهای اساسی استان را در حال حاضر توسعه صنایع تبدیلی عنوان کرد و گفت: همه ساله بخش زیادی از تولیدات کشاورزان از بین می‌رود و بخشی دیگر نیز توسط دلالان به یغما رفته و کشاورز بیشترین ضرر را همزمان با برداشت محصول می‌کند.

وی عنوان کرد: برای نمونه سالیانه تولیدات بسیار زیادی در زمینه سیب درختی در مناطق مختلف استان از جمله در شهرستان دنا و منطقه کاکان داریم اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کمبود فضاهای سردخانه‌ای بخش زیادی از این تولیدات یا از بین رفته و یا به دست دلالان می‌افتد و تنها کشاورزان در این بین ضرر می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: یکی از دغدغه‌های ما توسعه این صنایع در استان بوده و از مسؤولان می‌خواهیم در پیگیری اعتبارات برای این حوزه نیز تلاش کنند.

گوهرگانی، کمبود فضای سردخانه‌ای را نیز یکی دیگر از مشکلات به خصوص در حوزه باغداری ذکر کرد و گفت: باید سرمایه‌گذاران را برای حضور در استان و توسعه فضاهای سردخانه‌ای و ایجاد صنایع تبدیلی کمک کرد.

ارسال نظرات