بهره برداری از 2طرح پمپاژ آب کشاورزی برای عشایر استان

معاون عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:2 طرح پمپاژ آب کشاورزی پشت کوه باشت و حبیب آباد با 95درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک بهره برداری می رسند.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۴۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
بهمن آزادی روز شنبه در گفت و گو با بسیج گفت: این دو طرح که 350 هکتار از زمین های کشاورزی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را آبیاری می کند هم اکنون 95درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نزدیک بهره برداری می شوند.
وی اظهار کرد: پروژه پمپاژ آب حبیب آباد پیشانی در شهرستان رستم از توابع استان فارس برای بهره برداری از عشایر این استان در وسعت 200 هکتار اجرا می شود.
آزادی با اشاره به برنامه های دولت یازدهم برای توسعه آبیاری در مناطق عشایری این استان تصریح کرد: سه طرح تامین آب کشاورزی دیگر نیز در این استان در حال اجراست که با تکمیل آنها 500 هکتار دیگر از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد آبی می شود .
معاون عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هم اکنون 43 طرح عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف این استان در حال اجراست.
وی بیان کرد: پروژه های تامین آب طسوج چرام، پشت کوه باشت،آب مورد زیلایی و احداث شهرک اسکان آبگندی، بازگشایی راه ها و آبرسانی سیار از مهم ترین طرح های در دست اجرای این اداره کل است.
آزادی گفت: این تعداد طرح با 40 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.
معاون عمرانی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 600 خانوار در 13 کانون توسعه عشایری این استان تاکنون ساماندهی شده اند.
وی ادامه داد: برای توسعه کانون های توسعه عشایری استان 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
11هزار و 120 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار و 762 نفر معادل 12 درصد جمعیت استان را عشایر کوچ رو تشکیل می دهد.
ارسال نظرات