معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان:

دستگاههای اجرایی استان از موازی کاری در حوزه جوانان پرهیز کنند

دستگاه‌هایی که در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند، باید فعالیت‌شان در راستای هم‌افزایی برای رسیدن به اهداف مشترک باشد.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۵۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند، باید فعالیت‌شان در راستای هم‌افزایی برای رسیدن به اهداف مشترک باشد، گفت: بدون شک، با این اقدام می‌توان هم جلوی اتلاف وقت را گرفت و هم اینکه در هزینه‌ها شاهد صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

حمیدرضا شهبازی با یادآوری اینکه 30 درصد جمعیت استان را قشر جوان تشکیل می‌دهد، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که با تدوین برنامه‌های مدون و منسجم، پویایی و شادابی نسل جوان را فراهم کنیم؛ چرا که به این اقدام گامی بلند در راستای پویایی جامعه خواهیم برداشت. به همین خاطر سمن‌ها در حوزه فرهنگ و ورزش باید گسترش یافته و فعالیت آن‌ها به سمت کارهای خلاقانه سوق پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان بر لزوم تقویت فعالیت سمن‌ها در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از راه‌کارهای کمک به تقویت این فعالیت‌ها ، تسهیل صدور مجوز است.

شهبازی به مشکلات موجود در فعالیت سالن‌های ورزشی در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: لازم است در نحوه برنامه‌ریزی این سالن‌ها تجدید نظر شود تا بتوان از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین بحث اشتغال فرهنگ سازی اشتغال است و این مهم با مشارکت جوانان بهتر محقق می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مربوط به جوانان تاکید کردو افزود: پژوهش‌هایی که توسط دستگاه‌های فرهنگی در حیطه جوانان انجام می‌شود باید آثار خود را در جامعه نشان دهدو طرح‌های آینده پژوهی باید به صورت بومی در استان زنجان انجام شود.

شهبازی خلاقانه بودن فعالیت سمن‌ها را ضروری دانست و گفت: هدف از تشکیل سمن‌ها کاهش تصدی‌گری دولت در امور است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت جوانان باید به خوبی استفاده شود گفت: جوانان باید در تصمیم سازی ها مشارکت کنند چرا که سرمایه های بزرگ و گرانبهایی هستند.

شهبازی اشتغال را نگرانی مهم جوانان استان و کشور اعلام کرد و افزود: کشور در این مقطع با داشتن سرمایه‌های بزرگی که دارد می‌تواند اقدامات و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام دهد انجام دهد.

این مسئول، خلاقانه بودن فعالیت سمن‌ها را یکی از ضروریات دانست و با بیان اینکه هدف از تشکیل سمن‌ها کاهش تصدی‌گری دولت در امور است، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف مشترک در این زمینه، برنامه‌های مربوط به امور جوانان باید در راستای هم‌افزایی فعالیت‌ها انجام شود. از طرفی نیازمند اجرای طرح‌های آینده پژوهی به صورت بومی در استان هستیم.

ارسال نظرات