عضو شورای عالی بسیج رسانه در گفتگو با بسیج رسانه:

کشور نیازمند یک جبهه رسانه ای طرفدار و حامی امام زمان است

عضو شورای عالی بسیج رسانه گفت: کشور نیازمند یک جبهه رسانه ای طرفدار و حامی امام زمان است تقابل شیعه و صهیونیسم در بحث امام زمان یک تقابل نابرابر است، رسانه ها باید در این عرصه فعالیت های خود را گسترش دهند.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۷۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴

محمد ودود حیدری عضو شورای عالی بسیج رسانه در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه ، گفت: بزرگداشت روز میلاد حضرت صاحب الزمان  اندیشه متعالی شیعی در آینده بشریت است، نگاه به این سالروز باید یک نگاه ویژه باشد.

وی اظهار داشت: بزرگداشت میلاد امام زمان مفهوم تحقق برتری مستضعفان است که می تواند زمینه ساز ظهور آن حضرت باشد و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی خودش را ملتزم به حرکت در مسیری می داند که انتهای این مسیر زمینه سازی حکومت جهانی اسلامی و مستضعفین باشد، برنامه ریزی خاصی را در این خصوص می طلبد.

عضو شورای عالی بسیج رسانه بیان داشت: صرفا یک نگاه سنتی و مکتبی  و بدون موضوعات سیاسی و اجتماعی به مقوله حضرت صاحب ما را در ورطه افکار انحرافی از قبیل انجمن حجتیه می اندازد، نگاه درست به تولد ایشان نگاهی است که امام (ره) به این موضوع داشتند و با تاکید بر بزرگداشت این روز شده است.این مطلب را به جهانیان باید رساند که انقلاب اسلامی ایران ، انقلابی خواهد بود که در مسیر ظهور حرکت می کند و حرکت های جهانی برای تثبیت حاکمیت مستضعفان و مسلمان در آینده بشریت حرکت در مسیر ظهور است و هر نوع نگاه انحرافی به این مقوله از طرف انقللاب اسلامی مردود است.

حیدری ادامه داد: نگاه علمای شیعه و بزرگان مراجع یک نگاه منطقی و منطبق بر واقعیت است و شفافیت نوع نگاه به تولد ایشان رهنمود ما در موضوعات فرهنگی خواهد بود .

 عضو شورای عالی بسیج رسانه در خصوص شناسایی امام زمان به جوانان از از طریق رسانه ها گفت:  امام زمان جاذبه ها و ویژگی هایی دارد که مسلما بدنه جوان و متدّین ما از این جاذبه ها استقبال می کند،  خود نفس مطرح کردن امام زمان یعنی امید به آینده، اصل صحبت از حضرت صاحب یعنی  صاحب داشتن این بزرگوار و ایجاد امید که جوان هم با امید و انرژی عجین است لذا اگر رسانه ها بتوانند به طور درست، داشتن این ویژگی های حضرت صاحب و نقش ایشان را در زندگی برای جوانان و قشر جوان به خوبی مشخص کنند ، حتما قدم بزرگی در برطرف کردن گرفتاری های نسل جوان برداشته اند.

 وی افزود: گرفتاری نسل جوان امروز ، غرق شدن در انبوهی از اطلاعات ناخواسته ایست که رسانه ها به آن می دهد و می توان گفت یکی از نقش ها ی جدی رسانه آنالیزه کردن اطلاعات درستی است که برای قشر جوان مفید است به جای انبوهی از اطلاعات کم تاثیر و ناکارآمد که در  فضای مجازی منتشر می شود  رسانه باید با یک جهت دهی بتواند اطلاعات مفیدی و امید بخش را به جوانان امروز منتقل کند. در راس این اطلاعات موضوع حضرت صاحب الزمان را قرار دهند و اگر  رسانه ها این نقش را به درستی ایفا کنند جوان امروز با شناخت شخصیت این امام بزرگوار مسیر آینده خود را درست تر انتخاب می کند و کمتر در ورطه انحرافات فکری دچار می شود.

حیدری با اشاره به نگاه یهودیت و غیر شیعی به خصوص صهیونیسم گفت:نگاه غیرشیعی به آینده بشر یک نگاه خاص از منظر خود است و و در دنیا صهیونیسم بین الملل بیشتر ازهمه دنیا وحتی بیشتر از شیعه ها امام زمان را قبول دارند چرا که اگر قبول نداشتند، تلاش برای ممانعت از ظهور و زمینه سازی برای آینده بشری وتلاش برای تغییرآن از راه تاثیر گذاری در ظهور نبودند وآن ها این موضوع را سال هاست که دراندیشه خود دارند و این یعنی که نگاه به حضرت صاحب را قبول دارندو مناسبات رسانه ای خود را در سطح بین الملل برای این موضوع تنظیم می کنند، این نوع نگاه صهیونیست ها به مقوله حضرت مهدی خود کفایت می کند که ما بیش از گذشته این موضوع را جدی بگیریم و رسانه ها آن را در دستور کار خود قراردهند.

وی تاکید کرد:موضوع حضرت صاحب یک موضوع روزی است  و باید در تمام طول سال در موضوعات مختلف به آن پرداخته شود نه اینکه فقط در ایام تولد ایشان به آن بپردازند تا جوانان و مسلمان شیعی خود را با آن عجین کند و این موضوع باید هم امروز و هم آینده ما را در برگیرد زیرا می تواند نوع مناسبات ما و نوع حرکت و جهت دهی استراتزیک اندیشه ما را  در آینده این موضوع مشخص کند و به این منظور کشور نیازمند یک جبهه رسانه ای طرفدار و حامی  درست امام زمان است زیرا تقابل شیعی و صهیونیسم در بحث امام زمان یک تقابل نابرابر است  و می طلبد ما درعرصه رسانه ای فعالیت های خود را گسترش دهیم.

عضو شورای عالی بسیج رسانه در خصوص وظایف رسانه های ارزشی  گفت: اگر رسانه ها بتواند موضوع امام زمان را با مستندات علمی و دقیق و مکتبی و روشن تبیین کنند بدون تردید خیلی از ابهامات حل می شود ، نوع نگاه فرهنگی و هنری در این عرصه مهم است باید تولیدات فرهنگی در این زمینه رسانه ای شود و همچنین در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای رسانه ای شامل تصویر، کلیپ ،فیلم  ...می تواند کمک کند تا مفهوم امام زمان از یک مفهوم خیالی به مفهوم عینی و واقعی وملموس شودو این خود می تواند بزرگترین نقش و رسالت رسانه های ارزشی در مقطع باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات