ویژه‌برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اعلام شد

از روایتگری معلمان در مدرسه تا تجلیل از مدافعان حرم

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ویژه‌برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۷۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار اکبر نجاتی ظهر امروز در نشست خبری «نقش خراسان در عملیات آزادسازی خرمشهر، بیت‌المقدس» که در بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از نکات ارزشمندی که در دفاع مقدس همواره از آن یاد می‌شود بحث آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 است که با اسم عملیاتی الی بیت‌المقدس به انجام رسید.

وی افزود: قبل از این عملیات خرمشهر در اشغال دشمن بود که با یک تصمیم منسجم بنا شد تا از طریق چهار محور کرخه کور، جاده اهواز به خرمشهر، محور دارخوین و سلمانیه برای آزادسازی دست به کار شویم.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان با 60 گردان در این عملیات حضور داشت، گفت: خراسان رضوی از این نظر در دفاع مقدس این استان نقش زیادی داشته است و 10 درصد شهدای جنگ هشت‌ساله را به خود اختصاص داده است.

نجاتی با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر 25 روز به طول انجامید، افزود: شهیدان بسیاری همچون شهید ساجدی، محمدتقی رضوی، خادم الشریعه، چراغچی و صیاد شیرازی نقشی مهمی در این عملیات ایفا کردند، و خراسان رضوی علی‌رغم حضور فرماندهان و یگان‌هایش در این عملیات 200 شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.

وی تصریح کرد: وسعت این عملیات به حدی بود که 19 هزار نفر از نیروهای دشمن تحت اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و 6 هزار کیلومترمربع از سرزمین‌های میهن هم آزاد شد، بنابراین صدامی که مدام رجز می‌خواند و برای فتح خرمشهر پاداش تعیین کرده بود مجبور به پذیرش شکست شد و در کنارش استکبار جهانی طعم این شکست را در این عملیات چشید.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه این موفقیت‌ها به واسطه نقش ولایت‌فقیه و امام راحل رقم خورد، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و با این نگرش در دفاع مقدس شرق و غرب در اختیار دشمن بود و ما تجهیزاتی نداشتیم که به مانند آن‌ها به مبارزه بپردازیم.

نجاتی در ادامه به اعلام برنامه‌های سالروز بزرگداشت سوم خردادماه در استان که مصادف با حماسه آزادسازی خرمشهر است پرداخت و اظهار کرد: در تاریخ دوم خردادماه با عنوان «روز سربازان گمنام امام زمان (عج) و مدافعین حرم» که مصادف با نیمه شعبان است برنامه‌های در قالب برپایی جشن‌ها، تجلیل از مدافعین حرم و سربازان گمنام، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به سبک جبهه‌ها، آذین‌بندی منازل شهدا، ادارات، نهادها و یگان‌های نظامی تدوین‌شده است.

وی بیان داشت: در روز دوشنبه سوم خردادماه که با عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری شده برنامه‌هایی در جهت تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان تدوین‌شده که شامل برگزاری همایش‌ها، به صدا در آمدن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس و پخش نواهای حماسی دوران دفاع مقدس در سامانه‌های صوتی سطح شهر است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان با اشاره به اینکه خراسان رضوی 23 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، یادآور شد: دوره‌های آموزشی روایت گری دفاع مقدس برای 2 هزار معلم برگزار شده که به همین منظور در سالروز سوم خردادماه و بعد از آن در کلاس درس برای دانش‌آموزان روایتگری صورت می‌گیرد و همچنین 200 راوی در سطح استان بنا است در مساجد و ادارات هم به روایت گری این دوران مقدس بپردازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار