پیشرفت هایی که در جامعه اسلامی ایران بوده است، بر اساس پیروی از مکتب شهدا به دست آمده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۸۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: ارزش های دفاع مقدس، باید تاریخ ایران را تغذیه کند و موانع تضعیف آن باید از جامعه ریشه کن شود.

«مجتبی برزگر»افزود: موفقیت رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، در تاریخ دفاع مقدس درخشندگی و برازندگی خاصی دارد.

وی اظهار داشت: دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است». بنابراین برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده بایستی این فرهنگ با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس عناصر مثبت و سازنده‌ای داشت که در صورت قرار گرفتن در متن زندگی مردم یا به عبارت دیگر، آمیخته شدن آنها با زندگی روزمره مردم، می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کند و از تأثیرات سوء آن بکاهد بنابراین باید تلاش و جدیت بیشتری برای زنده‌ نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشیم و استراتژی فرهنگی مشخص انتخاب کنیم تا با استحاله ارزش ها روبرو نشویم .

برزگر با بیان اینکه ساخت آینده نظام و جامعه اسلامی بر اساس ارزش های اسلامی، جز با پیروی از راه و مکتب شهدا امکانپذیر نیست، اظهارکرد: کشورهای جهانخوار و سلطه‌گر غربی از فردای پیروزی انقلاب اسلامی علیه این نظام مقدس به توطئه‌های گوناگون در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی دست زدند و با تمامی توان و ابزار ممکن به مقابله با آن برخاستند تا ایران اسلامی و اسلام ناب محمدی با ارزش های انقلابی و حتی دفاع مقدس ترویج نیابد.

وی افزود: اما تجربه این را نشان می دهد که پیشرفت هایی که در جامعه اسلامی ایران بوده بر اساس پیروی از مکتب شهدا به دست آمده و جوانان این مرز بوم امروز با تولید فناوری ها، تکنولوژی ها، موشک ها، انرزی هسته ای، پزشکی و …این را ثابت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان گفت: اما ما همین را در جامعه دیدیم و می بینیم که جوانان و کسانی که از این ارزش ها الگو گیری نمی کنند و راه و سبک زندگی غربی را طی می کنند چقدر در مراحل زندگی شکست خوردند، همان کسانیکه حتی در پوشش، رفتار، تحصیل، تولید می خواهند با زیر پا گذاشتن فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و تأسی از غربی ها به جایی برسند در نهایت سقوط کرده اند.

برزگر با بیان اینکه دشمن در این زمینه کوتاهی نمی کند و هر روز با برنامه جدید می خواهد جوانان و آحاد مختلف مردم ایران را از ارزش های دفاع مقدس دور کند تا کم کم فرهنگ اصیل ایرانی، ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مواقعی به دست خود ایرانی ها کم رنگ شود، اظهارکرد: رواج شایعه‌های گوناگون، تبلیغات منفی و غیر واقعی از طریق فیلم، خبر و گزارش، تهاجم فرهنگی با ابزار فیلم، ویدئو، رایانه، کتاب و نشریه، تهاجم نظامی و علنی از راه‌های مستقیم، محاصره و تحریم اقتصادی در زمینه‌های نفتی و محصولات صنعتی، تهدیدها و کارشکنی‌ها در مجامع رسمی سیاسی بین‌المللی، از جمله اقدامات و موانع فرا مرزی گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی، به‌ویژه فرهنگ دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه عدم بهره‌گیری از ابزارهای نوین تبلیغ، نخستین مانع گسترش فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه است، افزود: امروز، ضرورت جلب بیشتر افکار عمومی به نفع خود بر همه آشکار است و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته ارتباطی و استفاده از دستاوردهای علمی دانش‌های اجتماعی و روانی که به امر تبلیغات اهمیت ویژه‌ای بخشیده‌اند، از عوامل موفقیت در نهادینه کردن ارزش‌ها محسوب می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با بیان اینکه یکی از مهم ترین پیام های عملیات آزاد سازی خرمشهر، وحدت همه نیروهای ارتش، سپاه و مردم بود، گفت: آزادی خرمشهر روحیه فوق العاده ای به مردم داد و استکبار جهانی را مایوس کرد و از نظر روحی روانی برای مردم ما تاثیر بسزایی داشت که امروزه همین وحدت ها، همدلی ها مشارکت ها باید بین مردم و مسئولین و تمام دستگاههای دولتی و نظامی باشد.

برزگر در ادامه با تشریح برنامه های سوم خرداد اظهارکرد: برنامه های مختلفی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس، تبیین چرایی مهم بودن و بروز عملیات بیت المقدس ، فتح خرمشهر در سطح پایگاهها، حوزه های مقاومت بسیج و شهرستان ماهنشان انجام خواهیم داد که از جمله مهمترین این برنامه ها یادواره شهدای شهرستان در بخش پری، رژه خودرویی، تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و خانواده های شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری، صبحگاه مشترک نظامی، هیئت عاشقان ولایت است.

ارسال نظرات