خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد؛

صف انتظار 2 کیلومتری در راه مراکز خرید غلات / خوابی که 150 هزار تومان هزینه دارد

صف های طولانی محصول برداشت «جو» از مزارع استان گلستان به درازا کشید.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۹۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
 به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان , با گذشت یک هفته از برداشت «جو» از مزارع استان گلستان ,کشاورزان در تلاش هستند با توجه به فصل بهار و ناپایداری هوای این روزها، هر چه سریعتر محصول خود را برداشت کنند. اما به دلیل طولانی شدن زمان تحویل محصول در مراکز خرید غلات و خواب طولانی کامیون ها و تراکتورهای باربر در صف ها باعث شده این روزها محصول «جُوی» کشاورزان یا در مزارع بماند و یا در صف تحویل به درازا بکشد.
همچنین این صف های طولانی نگرانی رانندگان کامیون ها و تراکتورهای باربر را هم به دنبال داشته است به نحوی که این مساله باعث شده است حالا بیش از یک شبانه روز در صف تحویل «جُو» در انتظار بمانند.
 یکی از رانندگان منتظر برای خالی شدن بار کامیونش می گوید: کرایه بارکشی در روزهای اول 20 تا 25 هزار تومان بود، اما این روزها که صف طولانی شده، کرایه ها به 40 -50 هزار تومان هم رسیده و برخی تا 70 هزار تومان هم از کشاورز دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه این صف طولانی باعث شده برای هر بار تحویل محصول «جُو» حداقل یک شبانه روز و گاهی هم بیشتر، کامیون های ما خواب داشته باشد، افزود: ما هم باید هزینه خود را در بیاوریم و خرج زندگی بدهیم، لذا مجبوریم به ازای هر شبانه روز از کشاورز 150 هزار تومان اجاره درخواست کنیم که البته بعضی از کشاورزان هم ندارند و این اجاره را به ما پرداخت نمی کنند.
  ایشان با اشاره به بارش باران و ناپایداری شرایط جوی، گفت: تنها با افزایش تعداد کارگرهای مرکز خرید غلات ، مشکل صف های طویل کامیون ها و انتظار طولانی رانندگان، نگرانی ناشی از ماندن محصول در مزارع کشاورزان  که بارش باران و سایر مسایل هر لحظه آن ها تهدید می کند حل می شود.
مسئول تحویل محصول «جُو» در یکی از  کارخانه های استان نیز اظهار کرد: فعالیت آن ها از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 19 ادامه دارد و 10 کارگر مسئول خالی کردن بار کامیون ها در این مرکز هستند.البته کامیوندارانی که در صف انتظار تحویل محصولشان هستند و تعدادشان به بیش از 150 تا 200 تن می رسد، معتقدند با توجه به آمار بالای مراجعه، 10 کارگر پاسخگوی نیاز نیست و باید تعدادشان افزایش یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار