فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء:

طرح های بزرگ اقتصادی در چین و کره جنوبی توسط نظامی ها اجرا می شوند/منتخبین مردم لرستان در مجلس حول محور استاندار وحدت داشته باشند

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: طرح های بزرگ اقتصادی در چین و کره جنوبی توسط نظامی ها اجرا می شوند.
کد خبر: ۸۶۸۰۸۵۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی در مراسم آغاز به کار ساخت سد تاج امیر نورآباد با اشاره به هجمه های رسانه های بیگانه علیه قرارگاه خاتم الانبیاء به بهانه اجرای پروژه های بزرگ کشور توسط این قرارگاه گفت: در کشور کره جنوبی و چین که امروز به یکی از قدرت های اقتصادی جهان تبدیل شده است پروژه های بزرگ توسط نیروهای نظامی این کشورها اجرا می شوند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به پیشنهاد قرارگاه خاتم به دولت برای بهره برداری از10 پروژه در فازهای 15 و 16 عسلویه گفت: اگر برای عمران و آبادانی کشور هزینه نکنیم غرق می شویم.

عبداللهی با اشاره به سرریز سدهای کشور به دنبال وقوع بارندگی های اخیر تصریح کرد: کارشناسانی که در رسانه ها حضور پیدا می کنند و البته باید گفت که آنها غیرکارشناس هستند مدعی می شوند که ریزگردها و خشکسالی ها به علت سد سازی در کشور است و این در حالی است که مناطقی مانند دلفان باید سد داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء هم ماشین آلات نو و هم بخشی از اعتبار را برای سرعت بخشیدن به ساخت پروژه سد تاج امیر اختصاص داده است، اضافه کرد: توسط قرارگاه 24 مدرسه، راه دسترسی به بابا بزرگ و تعدادی مسجد را ساخته است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در استان لرستان پروژه های بزرگی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در دست ساخت است، اضافه کرد: سد رودبار بزرگترین سد آبی برقی کشور است که به عنوان تنها سدی که با چینی ها آن را فاینانس کرده ایم در الیگودرز رو به اتمام است و آب گیری می شود.

وی نمایندگان و مسئولان لرستان را به داشتن وحدت حول محور استاندار این استان توصیه کرد و افزود: نمایندگان قانون گذار هستند و نمی توانند پولی را برای استان تامین کنند؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که آنها می توانند با وضع قوانین مناسب به نفع کشور و مناطق خود عمل کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء کشور با اشاره به ملاقات های متعدد با نمایندگان اکثر استانهای کشور، افزود: متاسفانه تاکنون نتوانسته ام که نمایندگان استان لرستان را به طور دسته جمعی ملاقات کنم.

عبداللهی با بیان اینکه امروز برخی از پروژه های بزرگ ملی برای دولت هزینه های زیادی در برداشته است و با این حال دولت نیز توان شروع پروژه های جدید را ندارد، تصریح کرد: به لطف تلاش های استاندار لرستان کشت و صنعت خرم آباد که یکی از قطب های تولید کشور محسوب می شود و سالها به دلیل تعطیلی خاک می خورده احیاء شده است.

سردار سرتیب عبادالله عبداللهی در مراسم آغاز به کار احداث سد تاج‌امیر شهرستان دلفان اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در سال 95، 40 پروژه بزرگ عمرانی را به بهره‌برداری می‌رساند.

وی افزود: اگر دولت برخی موانع را رفع کند پروژه‌هایی همچنان سد رودبار لرستان، خط انتقال آب خرم‌آباد و طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را به بهره‌برداری می‌رساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قطعه اول آزادراه خرم‌آباد ــ اراک نیز به‌طول 70 کیلومتر در سال 96 آسفالت می‌شود و به بهره‌‌برداری می‌رسد.

عبداللهی اظهار داشت: با بهره‌برداری از فاز اول این آزادراه که در مسیر خرم‌آباد ــ بروجرد به‌مسافت 70 کیلومتر قرار دارد 28 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اعتبار بهره‌برداری از فاز اول آزادراه خرم‌آباد ــ اراک 1300 میلیارد تومان است که 40 درصد این اعتبار توسط قرارگاه تأمین اعتبار می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه حدود 450هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور یک گناه است تأکید کرد: وجود این تعداد پروژه یعنی 11 سال به‌اعتبار عمرانی کشور، البته این تعداد پروژه تنها مربوط به این دولت نیست و سایر دولتها را در بر می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار