معاون وزیر دفاع افغانستان:
معاون وزارت دفاع افغانستان کشته شدن سرکرده طالبان این کشور را در حمله پهپادهای آمریکا تائید کرد.
کد خبر: ۸۶۸۰۸۶۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «عبدالجبار قهرمان» معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد «اخترمحمد منصور» رهبر گروه طالبان در نتیجه حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «اخترمحمد منصور» را در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرز با افغانستان قرار دارد، هدف حمله هوایی بوسیله پهپادهای بدون سرنشین قرار داده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که تاکنون مرگ این رهبر گروه طالبان را در اثر حملات پهپادهای خود تأیید و یا رد نمی‌کند.

طالبان متلاشی می‌شود

معاون وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، کشته شدن رهبر گروه طالبان را قطعی اعلام کرد و گفت: «اخترمحمد منصور» در نتیجه این حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است.

عبدالجبار قهرمان با بیان اینکه اخترمحمد منصور در رأس گروه تروریستی طالبان قرار داشته گفت: کشته شدن رهبر طالبان برای این گروه پیامدهای منفی فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه شبه‌نظامیان طالبان با کشته شدن اخترمحمد منصور بیش از پیش ضعیف خواهند شد گفت: از این پس گروه طالبان شاهد اختلافات درونی بیشتری خواهند بود که متلاشی شدن آن بسیار محتمل است.

اثبات دوباره همکاری پاکستان با تروریست‌ها

قهرمان با اشاره به کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر گروه طالبان در پاکستان و کشته شدن «اخترمحمد منصور» در خاک این کشور گفت: کشته شدن رهبران گروه‌های تروریستی منطقه و جهان در پاکستان بیانگر و اثبات‌کننده این موضوع است که پاکستان در عقبه تمامی دسایس و برنامه‌های تروریستی در منطقه و جهان قرار دارد.

وی همکاری پاکستان با گروه‌های تروریستی را برای مقام‌های افغانستانی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای خارجی ثابت شده خواند و تصریح کرد: تمام طرف‌ها باید از کشته شدن رهبر گروه طالبان در پاکستان بهره‌مند شوند.

افزایش تنش‌ها بین کابل – اسلام‌آباد

این در حالی است که دولتمردان افغانستان بارها پاکستان را متهم به همکاری با گروه‌های تروریستی کرده و تأکید داشته‌اند که آن کشور در عقبه تمامی وقایع و حملات انتحاری، انفجاری و گروهی طالبان در این کشور قرار دارد.

این اظهارنظرها سبب تنش در روابط کابل و اسلام‌آباد شده و معاون وزارت دفاع افغانستان معتقد است که از این پس شاهد تنش‌های بیشتری در روابط این 2 همسایه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مقام‌های ارشد دولتی و نظامی افغانستان از افزایش تنش‌ها در روابط کابل – اسلام‌آباد نگران نیستند گفت: روابط این 2 همسایه هیچ‌گاه با حُسن‌نیت همراه نبوده و پاکستان همواره تلاش کرده که افغانستان را در باتلاق بدبختی نگه داشته و در آن غرق کند.

عبدالجبار قهرمان اعلام کرد که پاکستان با کشته شدن رهبر طالبان در خاک پاکستان و اثبات حضور رهبران گروه‌های تروریستی در این کشور بیش از پیش منزوی خواهد شد.

کشته شدن رهبر گروه طالبان در حالی است که سخنگوی این گروه کشته شدن رهبر خود را تکذیب کرده است.

ارسال نظرات