خبرهای داغ:
عضو شورای شهر شوش با انتقاد از تحمیل فرم‌های سفید امضا به طبقه کارگری گفت: باید در مقابل زیاده‌خواهی کارفرمایان ایستاد.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۰۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

  1. به گزارش خبرگزاری بسیج ، از شوش، عضو شورای این شهر امروز در جمع خبرنگاران به ایجاد زمینه اشتغال و افزایش اشتغال غیربومی در ادارات و کارخانجات شهرستان انتقاداتی را وارد کرد و خواستار پیگیری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان شد.

سید حکیم موسوی با اشاره به آمار بالای بیکاری در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان شوش یکی از قطب‌های مهم کشاورزی، صنعتی، خدماتی و گردشگری در منطقه است اما متأسفانه شاهد آمار بالای بیکاری در بین جوانان آن هستیم.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه منسجم و متخصص ویژه جهت امکان‌سنجی در واگذاری اراضی موضوع 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که 80 هزار هکتار از آن درحوزه شوش قراردارد، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

موسوی با بیان اینکه این طرح می‌تواند بخش اعظمی از مشکل بیکاری در شهرستان شوش را رفع کند، به پروژه‌های گاومیش‌داری و شهرک گلخانه‌ای 30 هکتاری اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با صرف هزینه‌های دولتی ایجاد شد اما به‌دلایلی اکنون رها شده است.

عضو شورای شهر شوش خاطرنشان کرد: می‌توان با جذب و تأمین اعتبار، این پروژه‌ها را احیاء و نسبت به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان سهم به‌سزایی ایفا کرد.

وی با انتقاد از افزایش اشتغال غیر بومی در شرکت‌های صنعتی تصریح کرد: متأسفانه با وجود شرکت‌های صنعتی و خدماتی دولتی و یا خصوصی هر روز صبح باید شاهد سرازیر شدن اتوبوس و مینی‌بوس‌های کارگران و پرسنل از شهرهای همجوار به شوش و اشتغال آنان در ادارات و شرکت‌ها باشیم در حالی که جوانان شوشی در بیکاری به‌سر می‌برند.

موسوی افزود: ملاحظات ظالمانه و تحمیل فرم‌های سفید امضا به طبقه کارگری توسط بعضی از شرکت‌ها می‌طلبد که در مقابل زیاده‌خواهی کارفرمایان ایستاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوش به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری خوزستان، شاهد آمار بالای بیکاری در بین جوانان است.

این شهرستان دارای 219 روستاست، وجود شرکت‌ها و کارخانه‌جات صنعتی در مقابل آمار ملموس بیکاری، جوانان بومی این شهرستان را شاکی و ناراضی کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها