خبرهای داغ:
کارشناس امور خانواده گفت: ولایت نقطه ثقل جهان هستی است.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۰۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت الاسلام والمسلمین درگاهی کارشناس امور خانواده در همایش پیاده روی خانواده های پاسداران سخنرانی کرد.
وی ضمن تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه بالاخص روز پاسدار و جوان گفت: وجود نازنین حضرت علی اکبر (ع) جز معدود افرادی است که به حب حبیب به میدان جنگ رفت و زمانی که امام حسین (ع) ایشان را به میدان جنگ می فرستادند این جمله را گفتند که علی غرق در خداست.
حجت الاسلام درگاهی راه اصلی که انسان را به سر منزل مقصود می رساند را ولایت دانست و افزود: ولایت نقطه صقل جهان هستی است.
وی در ادمه به حدیثی از امام محمد باقر (ع) اشاره کرد که می فرمایند:«اسلام بر نماز، زکات، حج، جهاد و ولایت نازل شده است و ولایت ستونی است که اگر نباشد ستون های دیگر نیز نخواهند بود و هم چنین ولایت کلید این چهار ستون و ولی راهنمای شما بر این چهار چیز است.»
کارشناس امور خانواده به توضیح ولایت در تدوین و تشریع پرداخت و بیان کرد: در تشریع، ولی خدا دین را تفسیر می کند و حقایق شریعت را می آموزد و هم چنین در بعد تکوین و خلقت نیز ولی نقش مهم دارد.
وی مدبر جهان را ولی خدا خواند و ابراز داشت: انسانی که خودش را عرضه می کند می تواند از پوسته حیوانی بیرون آید.
درگاهی در پایان یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: اقتدا، خضوع و خشوع در برابر ولی خدا باعث می شود انسان بالا بیاید و شهید چون اقتدا به ولی کرد از پوسته حیوانی خارج و به پوسته انسانی می آید و همانطور که مرحوم آیت اله بهجت گفتند:« شهادت یک اتفاق نیست بلکه یک انتخاب است» شهیدان ما این راه را برگزیدند و سعادتمند شدند.


2001/پ20/
ارسال نظرات
پر بیننده ها