مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تلاش در جهت زدودن اندیشه‌های خرافی از جریان مهدویت را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال ٩٥ عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۹۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان گفت: آمدن منجی عالم، از فطرت درونی بشر سرچشمه می‌گیرد و همه‌ی ادیان الهی و حتی بسیاری از کسانی که مقید به دین نیستند به این موضوع تأکید دارند.

وی افزود: آنچه باید در خصوص مساله ی آمدن منجی، موردتوجه قرارگرفته و در جهت مقابله با آن برنامه‌ریزی شود، وجود انحرافات و خرافاتی است که این مسئله را، هم در جهان غرب و مسیحیت و هم در جهان اسلام، تهدید می‌کند.

حنان اضافه کرد: در جهان غرب و مسیحیت، باور اعتقادی غلطی وجود دارد که مبدع آن مارتین لوتر، کشیش آلمانی، است. این باور غلط می گوید حضرت مسیح به عنوان منجی می آید و در جنگی عالم گیر، فقط یک‌ششم از جمعیت جهان باقی‌مانده و ١٠٠٠ سال زندگی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: همین باور اعتقادی غلط موجب شده تا کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس به خود اجازه دهند تا با لشگر کشی به کشورهای مختلف و برپایی جنگ، به‌اصطلاح خود زمینه‌ساز آمدن منجی عالم شوند.

وی ابراز داشت: در جهان اسلام نیز در خصوص جریان مهدویت، متأسفانه با انحرافات و خرافاتی بسیاری روبرو هستیم که فقط باهدف سودجویی طراحی‌شده و هیچ کمکی به تبین درست این موضوع نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان گفت: به‌عنوان نمونه، جریانی که چند سال پیش با انتشار سی‌دی‌های با موضوع مهدویت، سعی در مصادره‌ی آن به نفع خود داشته و البته توسط مقام معظم رهبری مد الظله العالی و مراجع موردنقد قرار گرفتند، فقط به دنبال چهره‌سازی و بزرگ کردن کسانی بودند که امروز به‌عنوان یک جریان انحرافی از آنان یاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد با اندیشه‌های خرافی در جریان مهدویت توسط دستگاه‌های فرهنگی، گفت: متأسفانه متولیان فرهنگ در خصوص معرفی درست باور مهدویت به جامعه، مؤثر عمل‌نکرده‌اند و ما در مجموعه‌ی اداره کل به دنبال این هستیم که در سال جاری، با همکاری و همفکری سایر دستگاه‌های فرهنگی و ازجمله مرکز تخصصی مهدویت در قم، در خصوص مبارزه با جریانات انحرافی و خرافات در موضوع مهدویت اقدام کرده و باور درست مهدویت را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات