فرماندار خلخال:

جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بهترین روش توسعه خلخال

برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی زمینه اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی این مسئله نیست و در این زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از بهترین روش توسعه خلخال به شمار می رود.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۹۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، علی نظری شیخ احمد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: مهمترین مسئله در سال جاری اقتصاد مقاومتی بوده و حساسیت و اهمیت این موضوع اقدام و عمل در بین دستگاههای دولتی است.
 
وی تصریح کرد: دولت در سال جدید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده و رسیدن به مقاومت اقتصادی را با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری که دست یابی به رشد اقتصادی و رسیدن به جایگاه ایران به چشم انداز 20 ساله می باشد تطبیق داده که باید از نظر علمی و اقتصادی مقام اول منطقه تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف باید رویکرد مسئولین اجرایی توام با جهاد باشد تا در این امر مهم موفق عمل کنیم.
 
فرماندار خلخال افزود: استفاده از نیروهای داخلی و توجه به بهره وری کار و سرمایه و کاهش سهم نفت در بودجه و توزیع عادلانه درآمدها در بین آحاد مردم و تغییر الگوی مصرف و سبک زندگی و کاهش هزینه ها را دولت برای سال جدی پیش بینی کرده است.
 
نظری بیان داشت: طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان خلخال در حال اجرا است و در این زمینه اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی این مسئله نیست و در این زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از بهترین روش توسعه خلخال به شمار می رود.
 
نظری ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری توسط مسئولین اجرایی در سطوح مختلف اراده و اقدام می خواهد و هماهنگی در بین مسئولین و مردم را می طلبد و در حال حاضر شهرستان خلخال نیاز به توسعه و اشتغال و سرمایه گذاری دارد و اراده دولت و مسئولین شهر به سمت جذب سرمایه گذاری خصوصی می رود تا اهداف راستای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان محقق شود.
 
رئیس شورای تامین خلخال تصریح کرد: در حال حاضر ساختار ادارات دولتی در این شهرستان هماهنگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیست و مقاومت دستگاههای اجرایی در ارائه کار های زیربنایی مشکل ساز شده به طوریکه 93 هزار هکتار از اراضی در این شهرستان از منطقه حفاظت شده به شمار می رود و اداره محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری با سختی در مقابل طرحهای شهرستان مقاومت می کنند.
 
وی گفت: تخصیص اعتبار به موزه خلخال و بهره برداری آن در سال جاری مورد تاکید شده و امسال این موضوع به اتمام می رسد و اشیاء تاریخی مجدد به این موزه برگشت داده می شود.
 
نظری اظهار کرد: سنجش و ارزیابی ادارات در مقابل اقتصاد مقاومتی مهم بوده و در این راستا هر مدیر و رئیس اداره کم کاری کند با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد و موضوع گردشگری، زمینه توسعه در این شهرستان است و زمینه سازی این توسعه باید با انجام زیرساخت ها میسر شود.
 
فرماندار خلخال با اشاره به اینکه پتانسیل گردشگری خلخال درمنطقه بررسی شده بیان داشت: با بررسی و مطالعات انجام شده براساس توانمندی منطقه سرمایه گذاری مناسب فراهم خواهد شد و به جهت فعال نمودن کارگاههای کوچک و زود بازده، ستاد تسهیل رسیدگی به واحدهای تولیدی در فرمانداری خلخال راه اندازی شده است که در این زمینه هر دو هفته، جلسات به صورت منظم در حال برگزاری است که مشکلات واحدهای تولیدی را از نظر مالی جبران کنیم که در حال حاضر اغلب واحدهای راکد از بحث مدیریت داخلی خود کارگاه رنج می برد.
 
خبرنگار: جهانگیر نیکخواه
ارسال نظرات
آخرین اخبار