خبرهای داغ:
خرمشهر نماد «ما می‌توانیم» و نماد «پیروزی مستضعفان بر مستکبران» در عالم اسلام است و دروازه‌ای است که راه پیروزی را برای کشورهای اسلامی و مستضعفان عالم گشود.
کد خبر: ۸۶۸۱۲۹۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین، با تبریک فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر دروازه فتوحات بزرگ دیگری شده و می‌رود تا با نهضت قیام جهانی اسلام، راه فتح و گشایش را به ملت‌های مسلمان نشان دهد.

 وی با تبریک ولادت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با بیان این‌که حضرت مهدی (ع) امید همه مستضعفان جهان است، تصریح کرد: نیروهای مسلح از دیدگاه اسلام و خدای متعال، بازوان توانمند و امید بخشِ مستضعفان جهان، در مقابل مستکبران است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال مستکبران را در مقابل خود قرار داده و می‌فرماید آن‌ها اراده‌هایی دارند، همانطور که خداوند نیز اراده‌ای دارد و این دو اراده در مقابل یکدیگر قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که مستکبران عالم اراده کرده‌اند تا مردم را به بندگی خود بکشانند، افزود: فرعون به مردم آن زمان گفت که من پروردگار شما هستم و می‌خواست با این کار مردم را به برگی برده و آن‌ها را تهدید کند که اگر خدایی او را نپذیرند، آن‌ها را به زندان بیفکند؛ او با این کار در مقابل اراده الهی قرار گرفت و در پی خاموش کردن نور الهی بود.

 وی ادامه داد: امروز مستکبران برای تسلط بر مستضعفان و خاموش کردن نور الهی از ابزار رسانه و هر ابزار دیگری استفاده می‌کنند، اما خداوند تصمیم دیگری دارد و اراده کرده تا نورش را در همه عالم گسترش دهد، ولو این که کافران را خوش نیاید.

 آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: کافران اراده کرده‌اند که مردم را به غل و زنجیر بکشند، اما خداوند اراده کرده و می‌خواهد هر روز زمینه آزادی مردم را که مستکبران و کافران به بردگی می‌کشانند، فراهم نماید.

 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که کافران می‌خواهند عالم را پر از جور و فساد کنند اما خداوند عدالت را برای مردم در نظر گرفته است، افزود: خداوند پیامبران را با معجزه و کتاب فرو فرستاد و میزان و تراز در اختیارشان قرار داد تا مردم را یاری کنند و در نهایت مردم به خواست خود برای اجرای عدالت الهی به پا خیزند.

 وی گفت: در حالی که کافران می‌خواهند تمام عالم تحت سلطه آن‌ها باشد، خداوند به بندگانش دستور و فرمان می‌دهد تا می‌توانند خودشان را قوی و مسلح کنند و از نیرومندترین سلاح‌ها بهره بگیرند و با قدرت ایمان و نیروی سلاح در مقابل مستکبران و برای حمایت از مستضعفان به میدان بیایند تا عدالت بر قرار شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند همه جهان را به آمدن منجی، نوید داده است و تأکید کرده که آینده جهان، آینده حاکمیت و مدیریت بندگان شایسته‌ای خواهد بود که می‌خواهند اراده خدا در عالم حاکم شود.

 آیت‌الله عابدینی یادآور شد: با آمدن منجی عالم بشریت، عالم پر از قسط و عدل خواهد شد، در حالی که پیش از آن ظالمان، مستکبران و کافران عالم را پر از ظلم و جور کرده‌اند و این تفسیر اراده الهی در مقابل اراده طاغوتیان و مستکبران است.

 وی تأکید کرد: خرمشهر نماد پیروزی مستضعفان بر مستکبران و نماد ما می‌توانیم در عالم اسلام است و دروازه‌ای است که راه پیروزی را برای کشورهای اسلامی و مستضعفان عالم گشود و خدا را به خاطر این پیروزی‌ها سپاسگزاریم.

 امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: با خداوند عهد و پیمان می‌بندیم که ثبات و پایداری داشته باشیم و برای ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی کنیم.

 در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تعدادی از جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده‌های گرانقدر شهدا تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها