به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و نیز مسئولین در بردسکن برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۳۴۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این مراسم یوسفی، کارشناس مسایل سیاسی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس طولانی ترین عملیات ما، عملیات والفجر 8 بود که 80 روز به طول انجامید که فتح خاک بود.

وی با اشاره به عملیات کربلای پنج که در مدت زمان کمتری به نتیجه رسید، ادامه داد: در عملیات خرمشهر علاوه بر فتح خاک، مسایل سیاسی هم مطرح بود؛ با وجود موانعی از جمله رود کارون در شرق، هور الهویزه در غرب و در جنوب هم اروند رود، سخت ترین نوع عملیات و از همه مهمتر عبور از هورالهویزه که خیلی سخت بود انجام شد.

یوسفی بیان داشت: عملیات بیت المقدس از 10 اردیبهشت آغاز شد و تا سوم خرداد ادامه داشت که با مقاومت بسیار خوب مردم خرمشهر و یاری رزمندگان اسلام در سه مرحله با موفقیت به انجام رسید و از آن زمان نگاه دنیا به ایران عوض شد.

وی با اشاره به فرمودۀ امام خمینی(ره) که فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌های اسلامی بود، ابراز کرد: اقتدار امروز ما مدیون و مرهون رشادت های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و امروز موظفیم در هر شرایطی پاسداشت خون شهدا باشیم.

یوسفی افزود: به حول و قوۀ الهی امروز نیز نیروهای جهان اسلام به برکت خون شهدا علیه تکفیری ها و داعش که از سوی آمریکا و ایادی کفر تجهیز می شوند، با شجاعت مبارزه و از حرم حضرت زینب(س)، اسوۀ صبر و استقامت دفاع می کنند.

وی افزود: امروز ایران به عنوان یک قدرت جهانی مطرح است و اگر امروز پای میز مذاکره می آیند به علت اقتدار و مدیریت بسیار خوب فرماندۀ کل قوا، مقام معظم رهبری و توانایی نیروهای مسلح  با پشتیبانی ملت همیشه در صحنه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها