در حاشیه برگزاری کنگره شهدای روحانی استان کرمان؛
در حاشیه برگزاری کنگره شهدای روحانی استان کرمان مادر شهیدی را دیدم که فرزندش روحانی نبود اما شرکت در کنگره شهدا را حق خود می دانست و جوانان امروزی را به درس گرفتن از شهدا توصیه می کرد .
کد خبر: ۸۶۸۱۴۳۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   امروز صبح مراسم کنگره شهدای روحانی استان کرمان در حسینیه ثارالله با حضور جمع کثیری از مردم ، مسئولین ، روحانیون و خانواده شهدا برگزار شد .

خبرنگار ما هم با حضور در این مراسم با چند تن از شرکت کنندگان این کنگره به گفتگو نشسته است؛

حضور مادر شهیدی که فرزندش روحانی نبود 

احمدی مادر شهیدی است که با وجود این که فرزندش شهید روحانی نیست باز شرکت در این کنگره را حق خود می داند و می گوید :  به خاطر شهدا و حرمت خون آن ها در این مراسم شرکت کرده ام زیرا این شهیدان برای دفاع از ناموس و مملکت جان خود را فدا کرده اند .

این مادر شهید ادامه داد : جوانان امروزی ما هم باید از شهدا درس بگیرند و پاسدار خون آن ها باشند تا در روز قیامت شرمنده آن ها نشوند .

روحانیون در خط مقدم هم تبلیغ و کلاس درس را فراموش نکردند 

نیک ورز بانوی دیگر کرمانی بود که خود را برای حضور در این مراسم به حسینیه رسانده بود ، در رابطه با نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس گفت : دوران دفاع مقدس و ۸ سال جنگ برای فرزندان ایران اسلامی تنها سنگر جنگ نبود بلکه سنگر درس از لحاظ علمی و احکامی بود .

وی افزود : ما مدیون روحانیون عزیزمان هستیم زیرا آن ها حتی در خط مقدم تبلیغ و کلاس درس را فراموش نکردند و با حضور در جبهه ها معنویت را در آن جا فراهم کردند .

روحانیون چراغ راه مردم در برابر تهدیدات فرهنگی هستند 

فلاح روحانی شرکت کننده در کنگره شهدای روحانیت در رابطه با حضور خود در این مراسم گفت : روحانیون ما در عرصه های مختلف در قبل و بعد از انقلاب همواره حضوری فعال داشته اند و به عنوان چراغ راه مردم در برابر تهدیدات فرهنگی هستند.

وی ادامه داد : روحانیون همانند سایر اقشار جامعه لبیگ گویان وارد جبهه های جنگ شدند و با جان فشانی به دشمن اجازه تجاوز ندادند و  امروز هم نباید از کارشکنی های دشمنان خسته شوند و باید با انجام کارهای خود بر افراد مختلف اثرگذار باشند .

این روحانی افزود : طلاب جامعه باید هدفشان خدمت به مردم و جامعه باشد و ادامه رو خون شهدای روحانی در تبلیغ دین باشند .

انتهای پیام/

کرمان1400

 

ارسال نظرات