با توجه به اجرای طرح توسعه‌ای در طراز ملی توسط سپاه استان، 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای در دو شهر استان هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۷۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار رجبی در سخنانی با اشاره به جدیت سپاه در رفع محرومیت از چهره شهرها و روستاهای کُردستان عنوان کرد: از سال 89 تا 94 در مجموع، 15 میلیارد و 879 میلیون تومان در راستای محرومیت زدایی در استان از سوی سپاه هزینه شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده، 21 میلیارد و 166 میلیون و 500 هزار تومان صرف سازندگی استان شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در حوزه طرحهای اقتصادی، اشتغالزایی و کارآفرینی با تکیه بر پیشبرد اقتصاد مقاومتی، سپاه در مجموع مدت یاد شده، 32 میلیارد و 497 میلیون تومان و همچنین در حوزه فرهنگی – ورزشی نیز 8 میلیارد و 430 میلیون تومان هزینه کرده است.

سردار رجبی با بیان اینکه امسال سپاه رویکردی متفاوت و جدیتر در سازندگی کُردستان دارد، تصریح کرد: در حوزه محرومیت زدایی، کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان، بیماران و ارایه سیدهای معیشتی و تخصیص 86 میلیاردی به پروژههای اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیتهای سپاه در سالجاری است.

وی افزود: اعتبار سازندگی در سالجاری 23 میلیارد تومان و در حوزه اقتصاد مقاومتی و اجرای 1182 طرح، 22 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به برنامه‌های سپاه استان در زمینه اجرایی طرح‌های محرومیت‌زدایی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: احداث 30 راه روستایی، 50 غسالخانه، 40 خانه محروم، احداث و مرمت 30 مسجد، 30 مزار شهید، 50 خانه عالم، 30 پل، 3 حوزه علمیه، 20 طرح آب‌رسانی، 25 لایه روبی قنات و ساخت 400 سرویس بهداشتی در دستور کار سپاه استان قرار گرفته است.

سردار رجبی گفت: طرح توسعه کردستان در طراز ملی را از تهران درخواست کردهایم و در این راستا توانستهایم برای اولین بار در کشور 200 میلیارد تومان اعتبار جهت محرومیت زدایی کامل از دو شهر کُردستان به همراه روستاهای تحت پوشش آنها دریافت کنیم که جهش بزرگی در توسعه استان است.

ارسال نظرات