خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:
برای مقاومت و آزادسازی خرمشهر ۲۸۲ نفر از رزمندگان استان فارس به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۹۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
 سردار خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز به شرحی از عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: آزادسازی خرمشهر از نیروهای بعثی عراق یک حادثه تاریخی مهم و ماندگار است که تبعیت رزمندگان اسلام از امام راحل، همدلی و همزبانی و وحدت نیورهای مسلح و بصیرت و اقدام به هنگام مردم رمز موفقیت در این عملیات بود.

وی افزود: در عملیات فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس دلاورمردان ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی، ژاندارمری و شهربانی با هم متحد شده و بر دشمن اسلام غلبه کردند و دلاورمردان ما با سپاهی کمتر از دو هزار نفر توانستند در مقابل سپاه  ۷۰ هزار نفری کشور عراق مقاومت کنند.

ابراهیمی گفت: دنیای استکبار به سرکردگی صدام و کشور عراق اعلام کرده بودند که در حدود سه روز خرمشهر را به تصرف در می‌آورند که رزمندگان ما به فرماندهی شهید جهان آرا ۳۳ روز در مقابل دشمنان مقاومت کرده و مردانه و جانانه از خاک کشور دفاع کردند.

این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان برای تصرف شهر خرمشهر، آن را ذوب کردند به طوری که هیچ موجود زنده‌ای در این شهر زندگی نمی‌کرد اما رزمندگان ما با تأسی به قدرت الهی، حرکت در رکاب ولایت فقیه و وحدت توانستند سپاه عراق را به ذلت آورده و پیروز میدان شوند.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر در چهار مرحله انجام شد، گفت: رزمندگان استان فارس در فتح خرمشهر نقش بی‌بدیلی داشتند و بیشترین نیروها در عملیات بیت‌المقدس از رزمندگان استان فارس از جمله تیپ ۵۵ هوابرد ارتش، تیپ ۳۳ ارتش، تیپ المهدی سپاه، منطقه پشتیبانی منطقه دو ارتش بود.

تقدیم ۲۸۲ شهید از فارس در عملیات آزادسازی خرمشهر

ابراهیمی اضافه کرد: این درحالی است که برای مقاومت و آزادسازی خرمشهر ۲۸۲ نفر از رزمندگان استان فارس به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر سردار رودکی، اسدی، رفاهیت و شایق از استان فارس حضور داشتند که بعد از این عملیات، رزمندگان استان فارس بیشترین تعداد نشان فتح را از فرمانده کل قوا دریافت کردند.

ابراهیمی عنوان کرد: کشور عراق در علمیات فتح خرمشهر ۱۶ هزار کشته، ۱۹ هزار اسیر و ده‌ها هزار ضربه جبران ناپذیر از مردم ما خوردند که این موفقیت زمندگان ما در فتح خرمشهر مرهون وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح بود.

سوم خرداد، روز شکست و یأس آمریکا و دشمنان ایران است

این یادگار دوران دفاع مقدس، سوم خرداد ۶۱ را روز شکست و یأس آمریکا و دشمنان ایران دانست و گفت: سوم خرداد محصول اتحاد ملت، حضور قوی بسیج در کنار ارتش و سپاه و روزی است که امام خمینی(ره) معجزه روح‌اللهی خود را به جبهه آورد.

ابراهیمی در پایان علل پیروزی در خرمشهر را برشمرد و گفت: اطاعت از رهبری ولایت فقیه، حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های دفاع مقدس، حذف لیبرال‌های وابسته از صحنه سیاسی انقلاب، همکاری و هماهنگی و اتحاد ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی، شهامت فرماندهان و اتحاد استراتژی هجوم، روحیه شهادت‌طلبی، توان سازماندهی مردم، برنامه‌ریزی اصولی، علمی، دقیق و حساب شده این عملیات و ایمان و اتکا به نصرت الهی و نهایتاً مدد و عنایت حق تعالی عوامل پیروزی خرمشهر بود.

اشاره به شهدای استان فارس در عملیات بیت‌المقدس

همان‌طور که اشاره شد در عملیات بیت‌المقدس قریب ۲۸۲ شهید از استان فارس تقدیم شد، شهدایی نظیر عبدالحمید حسینی، احمد خادم‌الحسینی، احسان حدائق، غلامرضا بینوا، علیرضا قربانی، قنبر کیانی‌زاده، علی‌اکبر فرودی، سعید سعیدی، رحیم زارع، اسماعیل حداد، ابراهیم میمندی، عبدالله جوکار، محمد حاجی دولو، مهدی اوجی، حسین جوکار، کریم اقبال‌پور، مهرداد ناطق احمدی، منصور آغاجری، حسن ابراهیم پورفرد، جواد طیبی، حمیدرضا صالحی جوان، محمد سیفی، یدالله قلی دوست، یدالله خسروی، هاشم اشرافی، نبی‌الله خلیفه، محمدرضا توانگر، محمدباقر حسینیان، محمدرضا ایزدپناه، محمد حسین قادری، ماندنی رستمی، کرامت‌الله علی حسینی، قاسم کشاورز، غلامرضا میرشکاری، غلامرضا محمد بیگی، غلامرضا بازویی، غلامحسین مظفری، علی اصغر نورآبادیان، عبدالله احمد دخت، عباس معصوم، عباس قصاب‌زاده، سیروس حیدریان، سیدمحمد مهدی فرصتیان، سرتیپ کمالی، رضا سلطان آبادی، خسرو پهلوان، حبیب‌الله مهاجر، جواد جلالی کوار، بهمن باقریه و احمد صالح‌زاده اشاره کرد.

و در پایان باید گفت اگرچه رد پای رفتن این شهدا، تا ابد بر شانه‌های زمانه باقی است اما آنها همیشه هستند و جاده‌ای که فراروی ما گستردند، تکلیف تمام لحظه‌هامان را روشن کرده است. باید این خاک فرارفته تا آسمان را که میراث خون‌های شهید و بی‌باک است، با دست‌های خداخواهی و با باور بی‌تردید، در آغوش بگیریم و پاسدار این مرز روبه خدا باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها