ارزش گذاری و ترویج فرهنگ حماسه خرمشهر باید در قالب های مختلف هنری ترسیم شود و در این راستا هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس وظیفه دارند تا ارزش های معنوی دفاع مقدس را به نسل های جدید انتقال دهند.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۹۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

حجت الاسلام عزیزاله عابدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خلخال، ضمن تبریک سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: امام راحل با رهبری حکیمانه و افزایش اراده و رشادت معنوی رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر سبب شد که این شهر از دست دژخیمان ظالم ومتجاوزان تاریخ آزاد شود و در این آزادسازی تمام فرضیه های نظامی دشمن برهم خورد و سرانجام خون بر شمشیر پیروز شد.

وی تصریح کرد: خرمشهر نماد ایثار و اقتدار رزمندگان اسلام است و این شهر با وجود دلیرمردان نستوه تاریخ به دشمن ثابت کردد که هدف بسیج در آزادسازی خرمشهر مستحکمتر از نیروهای اشغالگر بوده و همین روحیه بسیجی باعث شد که برگی از تاریخ رشادت های شهدا و ایثارگران را در خود جای دهد و این پیروزی همواره یکی از افتخارات ارزشی کشورمان به شمار می رود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال افزود: ارزش گذاری و ترویج فرهنگ حماسه خرمشهر باید در قالب های مختلف هنری ترسیم شود و در این راستا هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس وظیفه دارند تا ارزش های معنوی دفاع مقدس را به نسل های جدید انتقال دهند.

عابدی بیان داشت: خرمشهر به یک نماد مقاومت و ایستادگی در کشورمان تبدیل شده است و باید در انتقال این فرهنگ، دستگاههای فرهنگی تاثیر گذار باشند و با انتقال مفاهیم ارزشمند رزمندگان اسلام، در آزادسازی خرمشهر را بازگو کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال گفت: خرمشهردر قلب خود خاطرات و رشادت های فراوانی را از رزمندگان اسلام به یادگار دارد و حماسه آزادسازی این شهر قاب زیبایی نشان از غیرت و جوانمردی است که همواره این نشان بر عزتمندی و سربلندی کشورمان می افزاید و در حال حاضر به سبب همین رشادت ها به یک کشور قدرتمند منطقه تبدیل شده ایم.

عابدی تصریح کرد: بازگویی آزادسازی خرمشهر از زبان هنر کمتر پرداخته شده است و انتظار می رود در این زمینه ضمن بهره مندی از آثار فاخر هنری و پرداختن به مضامین فرهنگی و هنری در قالب هنرهای اسلامی توسط هنرمندان متعهد، زمینه استفاده بهتر از هنر در بین جوانان فراهم شود و با این روش می توانیم هنر را در مقابل شبکه های اجتماعی جایگزین کنیم و علاقمندان و هنرجویان متعهد و بسیجی را در این راستا پرورش دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال اظهار داشت: گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد و خانواده ها با نقش تربیتی و آگاه سازی صحیح فرزندان خود نسبت به پرهیز از شبکه های مخرب غربی سعی کنند ضمن آموزش تربیت اسلامی در بین خانواده ها و فرزندان خود، زمینه ساز رشد هنر اسلامی را مهیا کنند.

گفتگو: جهانگیر نیکخواه

ارسال نظرات