فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

آزادی خرمشهر تفاوت عزت و ذلت را رقم زد

با تدابیر امام راحل، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عملیات آزادسازی خرمشهر تاریخ ساز شدند.
کد خبر: ۸۶۸۱۵۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر همایش انس و اخوت رزمندگان در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.

در این همایش فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: به لفط و مرحمت الهی و همین طور تدابیر امام راحل، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عملیات آزادسازی خرمشهر تاریخ ساز شدند.

وی با اشاره به رشادت های امیر شهید صیاد شیرازی افزود: هرجا سخن از آزاد سازی خرمشهر هست نام شهید صیاد شیرازی به میان می آید فرماندهی که با متحد کردن سپاه و ارتش باعث خلق حماسه ی آزادی خرمشهر شد.

بابازاده تصریح کرد: در طول دفاع مقدس همواره شاهد حضور رزمندگانی در میدان جنگ بودیم که با وجود داشتن دارایی و ثروت زیاد دفاع از وطن را واجب دانسته و حتی در این راه جان خود را فدا کردند. رزمندگان در آن روزها با جان خود معامله می کردند و هرچه امام راحل امر می فرمود را اطاعت و اجرا می کردند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در همه جا حائز اهمیت است و اگر به دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر نیز بنگریم درخواهیم یافت که اگر نیروی مردمی به نیروی سپاه و بسیج ملحق نمی شدند هیچ گاه خرمشهر آزاد نمی شد.

وی از شهدای و رزمندگان اردبیلی هم که در دمای بالای 40 درجه جنوب به رزمایش می پرداختند، در حالی که خود متولد شهری بودند که دمای آن معمولا به منفی 30 درجه می رسید هم به نیکی یاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه داد: یاد شهدا از مهمترین کارهایی است که از دست ما برمی آید و اگر در جبهه ها نیز حضور نداشته باشیم حداقل با زنده نگه داشتن یاد شهدا به نحوی دین خود را به آن عزیزان ادا کنند. کسانی که برای زیارت امام حسین (ع) نیز عزا داری می کنند باید بدانند که یاد شهدا و جانبازان و ادامه دادن راه آنان کمتر از عبادت نیست و اجر بسیاری دارد.

بابازاده در پایان بیان کرد: حمایت از ولی فقیه و پشتیبانی از رهبر اسلام و لبیک گفتن به فرمایشاتشان از واجبات است و در این زمانه که دشمن از هر روزنه ای قصد نفوذ به کشور را دارد وحدت مسلمین و همچنین بودن ولی فقیه است که مانع شونده ی آن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار