خبرهای داغ:
فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه، از آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای دوران دفاع مقدس یاد کرد که در نهایت باعث تغییر مسیر جنگ به سود کشورمان شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۶۶۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
سرهنگ پاسدار سیروس جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که خرمشهر به اشغال نیروهای متجاوز بعثی درآمد رکود محسوسی بر جبهه ها حاکم و روحیه رزمندگان تحلیل رفت.
وی افزود: پس از این اتفاق رزمندگان تصمیم گرفتند در عملیاتی حساب شده به هرشکل ممکن خرمشهر را از دشمن بازپس گیرند و به همین دلیل در دی ماه سال 59 اولین عملیات با نام نصر برای آزادسازی این شهر انجام شد که با موفقیت های بسیاری نیز همراه بود.
جهانبخشی خاطرنشان کرد: در عملیات دیگری به نام توکل که در شمال آبادان انجام شد رزمندگان در نظر داشتند با عقب راندن نیروهای دشمن از شرق کارون و تعقیب آنها در غرب این رودخانه تا نوار مرزی هم آبادان از حصر در آید و هم خرمشهر آزاد شود.
این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: سرانجام در روز دهم اردیبهشت سال 61 و در حالی که قوای عراق در منطقه عمومی خرمشهر تقویت می شد عملیات بیت المقدس با رمز مبارک یا علی ابن ابیطالب (ع) آغاز شد.
جهانبخشی خاطرنشان کرد: مرحله نهایی این عملیات در اول خرداد به مرحله اجرا درآمد که رزمندگان توانستند خرمشهر را محاصره و پس از دو روز درگیری سخت و نفس گیر سرانجام در روز سوم خرداد اشغالگران بعثی را از خرمشهر بیرون و این شهر را به آغوش کشور باز گرداندند.
وی در پایان گفت: یکی دیگر از دلایل اهمیت آزادسازی خرمشهر، بازپس گیری هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز به خرمشهر بود که بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک اشغال شده کشور آزاد شد.
ارسال نظرات