رحیم پور ازغدی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
این نویسنده منتقد گفت: تجارت جهانی گیاهان دارویی حداقل سالانه بالغ بر440 هزار میلیارد دلار است و دشت ایران با هوای چهار فصل اش به برکت مدیران نه تنها سهمی از تجارت کشاورزی را ندارد بلکه نسبت به کشاورزی جهان رو به اوفول جدی رفته است نقش مدیریت کارآمد در اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی اساس مهم به شمار می رود.
کد خبر: ۸۶۸۱۷۱۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
حیدر رحیم پور ازغدی نویسنده منتقد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص اقتصاد مقاومتی از حرف تا عمل مسافت بسیاری دارد اظهار داشت: جهانیان ایران را در پنج مورد سرآمد کشورها می شناسند که عبارت است از: مصرف مواد سوختی، خرید لوازم آرایشی، ماشین های تک سر نشین، تصادفات و کشتار و شهرت بیشتر ایرانیان به این است که ضایعات کشاورزی آنان بیشتر از همه جهان است.

وی با بیان اینکه طی تحقیقات بعمل آمده محققان ضایعات کشاورزی ایران بیش از 45 میلیون تن در سال است افزود: محققان، ضایعات کشاورزی ایران را در اثر کمبود یا نواقص وسائل کشت، برداشت و تبدیل و توزیع سالانه بیش از 45 میلیون تن و به بهای حداقل 2000 میلیارد تومان محاسبه کرده اند.

رحیم پور در ادامه بیان داشت: رقم پیش بینی شده به قدری است که اگر چنین تلفاتی را جلوگیری کنیم می توانیم با جلوگیری از چنین تلفاتی در طی یک سال ساختار کشت، برداشت، توزیع و بهبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کشور را برای همیشه اصلاح کرد.

وی بیان داشت: هنوز در کشورمان شاهد هستیم که کشاورز از تراکتور، کمباین، چاپر و سایر ادوات کشاورزی 50 سال پیش صاحبان آن بهره می برد با اینکه می داند در برخی از آنها تا 20 درصد محصول بر زمین ریخته و نابود می شود.

این نویسنده منتقد در خاتمه افزود: تجارت جهانی گیاهان دارویی حداقل سالانه بالغ بر440هزار میلیارد دلار است و دشت ایران با هوای چهار فصل اش به برکت مدیران نه تنها سهمی از تجارت کشاورزی را ندارد بلکه نسبت به کشاورزی جهان رو به اوفول جدی رفته است نقش مدیریت کارآمد در اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی اساس مهم به شمار می رود.
ارسال نظرات