کشت پاییزه چغندر قندو گل محمدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از طرح افتتاح شده اقتصاد مقاومتی حوزه کشاورزی برای کشت پاییزه چغندر قند استفاده می‌شود، گفت: در صورت فعال شدن کارخانه قند، 700 هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت پاییزه این محصول می‌رود
کد خبر: ۸۶۸۱۷۷۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

جعفر گوهرگانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی اظهار کرد: این پروژه در مساحت 150 هکتار افتتاح شد که سیاست جهاد کشاورزی استان اختصاص 100 درصد اراضی به کشت محصولات چغندر قند، کلزا، گل محمدی، گیاهان دارویی و دیگر محصولات است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خوراک مورد نیاز کارخانه قند یاسوج و دیگر محصولات استراتژیک باید در خود استان تهیه شود که این کار موجب ایجاد اشتغال، تولید محصولات و همچنین مانع خروج ارز از کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه از طرح افتتاح شده اقتصاد مقاومتی حوزه کشاورزی برای کشت پاییزه چغندر قند استفاده می‌شود، گفت: در صورت فعال شدن کارخانه قند، 700 هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت پاییزه این محصول می‌رود، ضمن اینکه این آمادگی در استان وجود دارد که در یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی چغندر کشت شود.

این مسؤول بیان کرد: امکانات تهیه بذر، وام برای خرید ماشین‌آلات و دیگر وسائل مورد نیاز از کاشت تا برداشت چغندر و کلزا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

گوهرگانی عنوان کرد: 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص داده می‌شود.

وی کاشت گل محمدی در استان کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر ظرفیت‌های استان دانست و افزود: کشت این گیاه موجب توسعه اقتصادی شود که تاکنون 100 هکتار از اراضی استان به کشت گل محمدی اختصاص داده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار