آغاز تدوین سند پنج ساله توسعه استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین سند پنج ساله توسعه این استان بر اساس برنامه ششم توسعه کشور آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۷۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
سید موسی خادمی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخشی از فعالیت ها و اطلاعات مورد نیاز سند پنج ساله توسعه استان پیش از این در برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه چهار ساله استان مشخص شده بود.
وی بیان کرد: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مدت یک ماه فعالیت های بخشی هر کدام از نهادهای دولتی این استان را تهیه و در سند پنج ساله توسعه استان مطرح کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: سند توسعه پنج ساله استان باید مطابق با اسناد فرادستی کشور نوشته و تهیه شود.
حسن نوروزی افزود: وضعیت موجود، چالش ها، اهداف کلی، سیاست ها، راهبردها و اهداف کمی توسعه کهگیلویه و بویراحمد در این سند تعیین می شود.
وی بیان کرد: برنامه ششم توسعه کشور در مراحل پایانی است و برنامه استانی آن نیز باید تا یک ماه آینده مشخص شود.
نوروزی اظهار کرد: سند پنج ساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد آمایش سرزمینی و تعادل منطقه ای دارای بُعد استانی است که دستگاه های مختلف اجرایی استان باید آن را تهیه کنند.
وی عنوان کرد: سند پنج ساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد دارای سرفصل های تحلیل وضعیت موجود، ظرفیت ها و محدودیت های حقوقی و قانونی، برآورد کلی تامین و تجهیز منابع و اقدام ها و عملیات در سطح استان و شهرستان های هشت گانه است.
نوروزی ابراز داشت: برنامه عملیاتی سند پنج ساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد از پایان خردادماه امسال آغاز خواهد شد.
وی افزود: در این برنامه عملیاتی طرح ها و پروژه ها در سطح استانی و شهرستانی مشخص می شوند.
نوروزی گفت: برای سند پنج ساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد ساختاری تعیین شده که بر اساس آن 20 کارگروه کار طراحی آن را بر عهده دارند.
ارسال نظرات