فرمانده سپاه حضرت اباالفضل(ع) لرستان گفت:شجاعت و شهامت رزمندگان لرستانی در 8 سال دفاع مقدس بی‌نظیر بوده
کد خبر: ۸۶۸۱۹۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری سبیج از لرستان ؛ سردار مرتضی کشکولی  در مراسم گرامی داشت آزادسازی خرم شهر در خرم آباد که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سرلشگر محسن رضایی برگزار شد گفت: آزادسازی خرمشهر یک کار خارق‌العاده‌ای بود و در این عملیات، نقش رزمندگان ایران‌زمین و به ویژه استان لرستان یک نقش بی‌بدیل بوده است.

وی در این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از حضور سرلشکر محسن رضایی در این مراسم اظهار داشت: رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس، در عملیات‌های مختلفی حضور داشته‌اند و باید گفت تیپ 57 اباالفضل لرستان در عملیات حاج عمران توانست ضربه سنگینی به نیروهای صدام وارد کند.

کشکولیگفت: این تیپ توانست دو خرداد سال 1365 در سه نقطه حساس در عملیات حاج عمران توانست 3 هزار نیروی عراقی را از بین ببرند که این یک نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بوده است.

 وی تصریح کرد: در این عملیات، تیپ 57 اباالفضل لرستان 297 شهید و بیش از یک‌هزار و 200 مجروح را تقدیم انقلاب کرده است یعنی باید گفت در این عملیات، این تیپ توانست از 90 درصد ظرفیت خود استفاده کند.

 فرمانده سپاه حضرت اباالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: همین جانفشانی‌های رزمندگان تیپ 57 لرستان باعث شد که سرلشکر محسن رضایی به پاس آن همه جانفشانی، این تیپ را به لشکر ارتقاء دهد.

این مراسم با حضور سرلشکر محسن رضایی، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه اباالفضل لرستان و جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، سالروز آزادسازی خرمشهر در پادگان امام حسین(ع) سپاه حضرت اباالفضل لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات