رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 300 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مرکز بهداشتی و درمانی سوق هزینه شده است.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۶۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸

رضا چمن در آیین کلنگ‌زنی نخستین پایگاه خیّرساز در شهر سوق با اشاره به خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: از زمان اجرایی شدن طرح تحول سلامت شاهد تغییر چشمگیر در این حوزه بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص‌هایی از جمله میزان مرگ و میر کودکان،نوزادان و مادران باردار و دیگر شاخص‌ها در بخش سوق از میانگین کشوری بهتر بوده که نشانه سیمای سلامت است.

چمن با بیان این‌که فرهنگ غنی مردم این منطقه ،مشارکت،همکاری و سطح سواد آن‌ها در این شاخص‌ها اثرگذار بوده است،افزود: خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان به سوق ارائه شده است.

وی، شاخص‌های سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد را در مقایسه با دیگر شاخص‌های توسعه نزدیک به میانگین کشوری خواند و گفت: در مناطقی که مشکلاتی به چشم می‌خورد ناشی از نبود زیر ساخت‌ها است و فراهم شدن این امکانات نیازمند گذشت زمان است.

چمن با اشاره به خدمات طرح تحول سلامت در سوق،تأمین سه پزشک عمومی و پزشکان متخصص پاره‌وقت در مرکز درمانی این شهر را از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت:مطالبه دیگر این بخش،راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روی بود که هم‌اکنون با ارائه مجوز به بخش خصوصی داروخانه فعال شده است.

این مسؤول تصریح کرد: بیش از 300 میلیون تومان جهت تجهیز و تعمیر مرکز بهداشتی و درمانی سوق از جمله خرید دستگاه آزمایش خون هزینه شده است.

ارسال نظرات