فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس گفت: بزرگترین کار فرهنگی کشور که محصول و دستاورد دل‌سوختگان، خانواد‌ه‌ها، همسنگران و محبان شهدا بوده و وارداتی نیست، برگزاری اردوهای راهیان‌نور است.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۷۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
 به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار حسین اهوازیان در اختتامیه اردوی راهیان‌نور که در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: بزرگترین کار فرهنگی کشور که محصول و دستاورد دل‌سوختگان، خانواد‌ه‌ها، همسنگران و محبان شهدا بوده و وارداتی نیست، برگزاری اردوی راهیان‌نور است.
وی افزود: چیزی که جوانان ما در جبهه‌های جنوب و غرب به دست می‌آورند و موجب می‌شود طی سال‌های بعدی نیز به این جبهه‌ها و مناطق جنگی کشیده شوند، دعوت‌نامه‌ای است که از شهدا دریافت می‌کنند.
فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس اردوی راهیان نور را برخاسته از دل دوستداران و عاشقان شهدا دانست و بیان کرد: وقتی جوانان به این مناطق جنگی رفته و شاهد رشادت‌های برادران دلاورشان می‌شوند طبیعتاً می‌توانند فضای فرهنگی و عطر و بوی آن‌ها را احساس کنند.
اهوازیان به بازگویی خاطره‌ای پرداخت و گفت: حس و حال معنوی اردوی راهیان نور و درجه آن به ایمان هر فردی بستگی دارد چراکه اردوی راهیان نور اردوی سازندگی است.
وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور موجب می‌شود روح معنویت به پیکره بیمار جامعه دمیده شود، مطرح کرد: این مهم موجب رویش جوانان شده چرا که با درک آن بصیرت‌افزایی در جامعه گسترش یافته و یاد و نام شهدا در دل‌ها زنده می‌شود.
فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس یادآور شد: پاکی دل جوانان این مرز و بوم موجب شده است تا مقام معظم رهبری فرمایند «امید من به رویش‌هاست چراکه رویش‌ها به شکرانه خداوند آن چیزی را که شهدا خواسته‌اند، کسب کرده و در زندگی خود به عنوان معیار زندگی پیاده می‌کنند».
اهوازیان با اشاره به اینکه شهدا اسوه بوده نه اسطوره عنوان کرد: شهدا افرادی بودند که در بین همین مردم زندگی می‌کردند باید از آن‌ها اسوه بسازیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
وی اضافه کرد: شهدا رستم، سهراب و آرش کمان‌گیر نیستند که وجود خارجی نداشته باشند و زاییده ذهن یک انسان و آمال و آرزوهای یک جامعه باشند چراکه آن‌ها زنده بوده و در نزد خدا روزی می‌خورند.
گفتنی است، مهدی برزگر مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در این مراسم به ارائه گزارشی از راهیان نور پرداخت.
همچنین در این مراسم با اهدای لوحی از رؤسای دانشگاه‌های استان قزوین تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات