بخشدار مرادلو در کاروان محرومیت زدایی:

مشکلات روستای نولی بولاغ در برنامه 5 یا 6 ساله رفع می‌شود

کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر در روستا نولی بولاغ از توابع بخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر اردو زد.
کد خبر: ۸۶۸۱۹۸۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر در روستا نولی بولاغ از توابع بخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر اردو زد.

در این کاروان محرومیت زدایی جلسه ای با حضور برخی از مسئولان و اهالی روستا، اعضای شورای، دهیاری برگزار شده بود مسئولان حاضر در جلسه مشکلات روستائیان را از نزدیک دیده و سخنان آنان شنیدند.

این روستا در 60 کیلومتری مرکز شهرستان و 14 کیلومتری شهر مرادلو قرارگفته که بالغ بر 8 کیلومتر از این مسیر ناهموار بوده و رفت و آمد برای خودروهای سبک را با مشکل مواجه می‌سازد لذا نیاز به توجه مسئولین شهرستان و بخش دارد.

فرج حاتمیان دهیار روستای نولی بولاغ گفت: جاده مواصلاتی، روستا، آب شرب و گاز از جمله عمده مشکلات این روستا است که نیاز به توجه مسئولان دارد به طوری که مسیر ورودی به این روستا به علت ناهمواری‌هایی که دارد هر خودرویی به راحتی نمی‌تواند در آن رفت و آمد داشته باشد و هزینه رفت و آمد در این مسیر نیز به خاطر ناهمواره‌های آن سرسام آور است که ارتباط مردم این روستا را با مرکز شهر قطع کرده است.

وی افزود: تامین آب شرب مورد نیاز برای مردم این روستا از دیگر مشکلاتی است که مردم همواره با آن درگیر هستند به طوری که قبلاً با حفر چاه، آب مورد نیاز مردم تامین شده بود اما به علت کاهش منابع آب زیر زمینی و جاری شدن سیلاب اکنون با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و آبی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد غیر بهداشتی است اما چاره ای جزء استفاده از آن نداریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه روستاهای کمتر از 15 خانوار از نعمت گاز بهره مند هستند اما متاسفانه این روستا که بالغ بر 250 نفر در قالب بیش از 50 خانوار در آن سکونت دارند هنوز از این نعمت محروم هستند.

دهیار روستای نولی بولاغ گفت: مشکلات موجود این روستا بارها با نماینده شهرستان، فرماندار و بخشدار به صورت شفاهی و مکتوب در میان گذاشته شده و خواستار خدمات رسانی به مردم این روستا بودیم اما متاسفانه تاکنون اقدام قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته است.

محمد اژدری بخشدار مرادلو در خصوص مشکلات روستای نولی بولاغ گفت: این روستا از جمله روستاهای بزرگ بخش مرادلوست که طبق قانون روستاهای بالای 20 خانوار می‌بایست از برخی امکانات و متیازان برخوردار باشند که متاسفانه هنوز قدمی برای ان برداشته نشده است لذا تلاش خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات موجود این روستا را رفع کنیم.

وی افزود: با توجه به امکانات فیزیکی این روستا امکان برآورد کردن خواسته های مردم این روستا در مدت زمان کوتاه وجود ندارد اما تلاش می‌شود در بازه زمانی 5 یا 6 ساله مشکل جاده مواصلاتی این روستا رفع شود و در خصوص آب شرب نیز با لوله کشی و ترمیم منبع آب این روستا مشکل آب نیز رفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دیگر مشکلات این روستا همچون بهداشت و مدارس و ... نیز از مسئولین مربوطه پیگیری خواهد شد و تلاش می‌شود با همکاری مشترک با مسئولین مربوطه این مشکلات نیز رفع شود.

وی در خصوص برنامه بخشداری برای رفع مشکلات موجود در سال جاری گفت: در سال جاری مشکلات این روستا در شورای برنامه ریزی مطرح و مصوباتی نیز داشته باشیم تا بخشی از مشکلات موجود روستا را کاهش دهیم.

این روستا، بالغ بر 30 دانش آموز تا مقاطع تحصیلی ششم ابتدائی در حال مشغول به تحصیل هستند اما با توجه به نبود مدرسه راهنمایی در این نزدیکی و مسافت زیاد این روستا امکان ادامه تحصیل در این روستا وجود ندارد و نوجوانان از ششم ابتدائی ترک تحصیل می‌کنند که در صورت ایجاد شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی بالا بیش از 50 دانش اموز اماده تحصیل هستند.

یوسف محمدیان مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر گفت: در این کاروان محرومیت زدایی بالغ بر 100 نفر به صورت رایگان ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند و همچنین بیش از 5 هزار رأس دام سبک و سنگین به صورت رایگان واکسینه شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار