خبرهای داغ:
نخستین چاپ کتاب «امام حسین علیه السلام این‌گونه بود» ترجمه‌ای از «الخصائص الحسینیه» اثر شیخ جعفر شوشتری از سوی انتشارات نگاران قلم منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۰۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین چاپ کتاب «امام حسین علیه السلام این‌گونه بود» که ترجمه‌ای به قلم صادق حسن‌زاده از کتاب «الخصائص الحسینیه» اثر حاج شیخ جعفر شوشتری است، در 11 بخش به همت انتشارات نگاران قلم منتشر شده است.


 
«جایگاه‌های وجودی حسین (ع) از آغاز آفرینش آن نور تا پایان رستاخیز»، «صفات و اخلاق و عبادت‌های پسندیده حسین (ع)»، «ویژگی‌ها، صفات، ارزش‌های اخلاقی و عبادی حسین (ع) در روز عاشورا»، «الطاف الهی و احترام‌های ویژه خداوند بر حسین (ع)»، «الطاف ویژه خداوند به حسین (ع)»، «ویژگی‌های غم‌انگیز حسین (ع) و آثار گریستن و سوگواری بر آن حضرت»، «ویژگی‌های زیارت حسین (ع)»، «قرآن و حسین (ع)»، «حسین (ع) خانه حقیقی خداست»، «حسین (ع) و پیامبران» و «ویژگی‌های همسان پیامبر (ص) و حسین (ع)» 11 فصل کتاب را تشکیل می‌دهند.
 
در صفحه 55 کتاب درباره «ستم‌ستیزی» به‌عنوان یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) آمده است: «یکی از ویژگی‌های امام حسین (ع) ستم‌ستیزی و گردن‌ ننهادن در برابر ستم بود. آن‌سان که چون نمایندگان ستم‌گستر یزید بر آن شدند که حسین (ع) را بر پذیرش فرمان یزید و ابن زیاد راضی کنند، حسین (ع) بانگ ستم‌ستیز خویش را چنین برآورد که: «لاوالله لا أعطیکُم بِیَدی اعطاءَ الذَلیل و لا أَقَرُ اِقرارَ العَبیدِ؛ به خدا سوگند که هرگز دست خواری بر شما نخواهم داد و بسان بردگان بر سخن شما گردن نخواهم نهاد». و حسین (ع) این ستم‌ستیزی خویش را برای همیشه تاریخ به یادگار نهاد و ستم‌ستیزان زمان، همگان از او پیروی نموده‌اند.»
 
در صفحه 134 کتاب درباره موضوع «انسان و حسین (ع)» می‌خوانیم: «خداوند از میان انسان‌ها، به آن حضرت یارانی ارزانی داشته است که به خود آن حضرت فرموده است که شایسته‌تر و وفادارتر از آن یاران به هیچ‌کس عطا نشده است، آنسان که در ماجرای کربلا این واقعیت نمایان است. و همچنین از میان انسان‌ها به حسین (ع) شیعیان و دوستداران بی‌شماری داده است که نسبت به او مهر و محبت خاص دارند و آن‌را به گونه‌ای آشکار می‌سازند که با تقرب به خداوند سازگار نیست و اگر به این عزاداران بگویی که این‌گونه عزاداری گناه و نافرمانی از خداست، توجهی نکرده و دست از عزاداری خویش برنمی‌دارند.»
 
«حسین (ع) کلام گویای الهی» عنوان سرفصلی در صفحه 371 کتاب است که نویسنده به نقل از امالی شیخ صدوق آورده است: «حسین (ع) کلام حقیقی و گویای خداوند است؛ وجودش بسان کلام خداست و بیانگر کلام خاموش خداوند است و کلام خاموش خداوند که قرآن است و کلام گویای خدا که حسین (ع) است از یکدیگر گسست‌ناپذیرند و آن‌دو، دو سرمایه گران‌بهای الهی هستند که پیامبر خدا از خود به یادگار گذاشت و در میان امتش به امانت سپرد. پیامبر (ص) در میان امتش ویژگی‌هایی را از آن حسین (ع) نمود؛ دستش را گرفت و بر فراز منبر برد و به مردم فرمود: «ای مردم! این حسین فرزند علی است. او را بشناسید و گرامی‌اش بدارید».
 
نخستین چاپ کتاب «امام حسین علیه السلام این‌گونه بود» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 520 صفحه، به بهای 21 هزار تومان از سوی انتشارات نگاران قلم راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها